انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دومین کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس، دوم آبانماه با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.
«علاءالدین ازوجی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران  در این نشست گفت: شهرستان های استان تهران از نظر فرهنگ، آموزش، سلامت، بهداشت و شاخص های مهم دیگر، جزو محرومترین استان های کشور در حوزه زیر ساخت است.
وی افزود: رویکرد رییس جمهور محترم، توجه به بخش های محروم کشور با ایجاد پرژوه های عمرانی در شهرستان ها است و با پیگیری های استاندار محترم، منابع خوبی برای تحقق سفر ریاست محترم جمهوری تخصیص یافت.
وی تاکید کرد: اولویت اصلی دولت، تکمیل پروژه های نیمه تمام و رفع فوری نیازهای مردم است.
وی توجه به سرانه فرهنگی، آموزشی و ورزشی که به حوزه اجتماعی مربوط می شود را نیاز اصلی جوانان دانست و افزود:  برای شهرستان قدس به عنوان یکی شهرستان های محروم، اعتبارات خوبی برای سال جاری در نظر گرفته شده است.
«وحید گلی کانی» فرماندار شهرستان قدس در این نشست اظهار داشت: شهرستان قدس با ۱۱۴ کیلومتر وسعت، ۷۰ درصد صنایع، پادگانها و مراکز دیگر را در‌خود جای داده است و از نظر تراکم، دومین شهرستان استان تهران است.
وی افزود: یش از ۴۰۰ هزار نفر از قومیت های مختلف ایران و فرق مذهبی در این شهرستان ساکن هستند و بدلیل مهاجر پذیر بودن شهرستان قدس، دیگر زیرساخت های موجود از جمله بیمارستان، مدرسه، فضاهای ورزشی، فرهنگی، هنری، امدادی و... جوابگوی نیازها نیست.
وی تکمیل تصفیه خانه فاضلاب برای تامین آب بخش کشاورزی و صنایع و ایجاد شهرک اداری و تعریض محور چیتگر به منظور برطرف شدن مشکل ترافیک را از مهمترین مشکلات و مطالبه مردم دانست.
«حشمت الله سلیمانی» معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز اظهار داشت: اعتبارات استان تهران در سال گذشته بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان بود که بیشترین درصد تحقق و جذب اعتبارات در شش ماهه دوم سال و ابتدای دولت سیزهم اتفاق افتاد که عمده آن در حوزه های آب و فاضلاب، آموزش، بهداشت و درمان و انتظامی که از مطالبات مردمی بود، هزینه شد.
وی افزود: امسال ۱۴۰ پروژه و یکهزار زیر پروژه از مجموعه مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری در استان تهران تعریف شده که  نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان آن در سال جاری تخصیص یافته است.
«کوروش لهراسبی» رییس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم در سخنانی بر تقویت بدنه نیروی انسانی دستگاه های اجرایی تاکید و گفت: جذب نیروی انسانی و تخصیص فوق العاده ویژه برای کارکنان دستگاه ها باید از سوی مراجع بالادستی تایید شود ولی این سازمان موضوع را پیگیری خواهد کرد.
«محمد کولیوند» دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس نیز در این نشست افزود: در این شهرستان، ۵۳ پروژه عمرانی داریم که بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان به عنوان بخشی از  اعتبارات مورد نیاز پروژه ها تامین شد.
وی احداث پزشکی قانونی، توسعه حمل ‌و نقل ریلی و تعریض جاده چیتگر را از خواسته های مردم و‌ مسولان شهرستان قدس بیان کرد.
https://thmporg.ir/vdcc.oqea2bqi0la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما