انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تهرانی ها ۶۰۰ میلیارد یارانه می گیرند/۷۰ روز تا آغاز انقلاب بودجه ای!
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، عصر سه شنبه، ششمین جلسه شورای اداری استان تهران به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار و حضور معاون ارتباطات ریاست جمهوری، معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد.

همچنین نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این جلسه رویکردهای بودجه سال 97 را ارائه کرد.

وی گفت: بودجه سال 97 بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی تهیه شده و تا پایان اسفند ماه بودجه عملکردی دستگاه های اجرایی تهیه می شود. تا کنون بیش از 90 درصد کار بودجه ریزی عملیاتی دستگاه ها پیشرفت داشته است.

ترکی افزود: دیگر تعیین سقف و رقم در بودجه نداریم و هر دستگاهی با توجه به ارائه گزارش های سه ماه به سه ماه بودجه دریافت می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به اولویت های برنامه ای بودجه 97 اشاره کرد و گفت: موضوع " آب" اولین برنامه ما برای شهر تهران است. پس از آن کشاورزی، آبیاری تحت فشار، آبخیزداری، آب شرب پایتخت و شهرستان ها، محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها، ساماندهی حمل و نقل عمومی، توجه به مسکن و بافت های فرسوده شهر و روستا مهمترین اولویت های استان تهران در سال 97 است. پس از این اولویت ها، توسعه همگام با اشتغال قرار دارد.

وی اضافه کرد: در بودجه عمرانی سهم ما از 3/4 در بودجه سنتی به 30 درصد رسیده و در واقع سهم بودجه عمرانی ما در سال 97، 2 هزار میلیارد است.

ترکی همچنین به سرفصل چهارم لایحه بودجه 97 "عدالت اجتماعی" و پرداخت "یارانه نقدی" به نیازمندان اشاره و اظهار کرد: بودجه ریزی عملکردی و افزایش بودجه عمومی به 28 درصد برای اولین بار است که در کشور توسط دولت تدبیر و امید اتفاق می افتد تا بودجه کشور متکی به نفت نباشد.

وی ادامه داد: 41 میلیون و 800 هزار نفر در سال 97 یارانه خواهند گرفت که سهم کمیته امداد بالغ بر 4 میلیون، بهزیستی بالغ بر 3 میلیون و بازنشستگان بالغ بر 4 میلیون، بیماران خاص 1 میلیون، زنان سرپرست خانوار 3 میلیون، گروه های خاص 1 میلیون، ایثارگران 1 میلیون، سایر 1 میلیون نفر است. البته اینکه عنوان شده 40 درصد یارانه‌بگیران از لیست حذف خواهند شد هنوز قطعی نیست.

ترکی گفت: ماهانه 600 میلیارد تومان یارانه به تهرانی‌ها پرداخت می‌شود که خیلی از این یارانه‌بگیران نیازمند نبوده و می‌توان کسانی را که به یارانه نیاز ندارند،   یارانه آنها را در بخش عمرانی هزینه کرد. 50 درصد یعنی 300 میلیارد تومان این بودجه باید به دولت برگردد.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcbusb9prhba.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما