انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
محمد تقی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به آغاز تحرکات اقتصادی در کشور اظهار داشت: اقدامات انجام شده در پسابرجام به دلیل استقبال بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذاران خارجی نوید دهنده روزهای خوش در آینده است.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال یکی از مشکلات حال حاضر کشور است، گفت: شورای عالی اشتغال با تصمیمات سازنده و بسته های حمایتی و زمان بندی ها برای اجرای هر بسته و تقسیم بندی در مورد حمایت از بنگاه های بزرگ و کوچک گامهایی برداشته تا دولت بتواند علاوه بر رشد اقتصادی در سال آینده به اشتغال منتهی شود.

قایم مقام وزیر کار تعاون و رفاه جتماعی گفت: برای افزایش اشتغال نباید صرفا به رشد اقتصادی متکی شویم بلکه با خلاقیت و کارآفرینی و توقیق بنگاه های کوچک و متوسط  باید در این مسیر گام برداریم.

وی درباره اقدمات وزارت کار و تعاون برای تقویت بنگاه های اشتغال زا گفت: یکی از اهداف وزارت، حمایت از بنگاه ها و سیاستگذاری است و اخیرا هم طرح منطقی در مصوبه شورای اشتغال پیش بینی شده که به دولت می تواند کمک کند.

حسینی ادامه داد: فعالیت آزادانه بخش خصوصی در چارچوب قوانین فارغ از دخالت دولت از جمله اقداماتی است که دولت در حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط می تواند انجام دهد که یکی از موضوعات مورد توجه دولت رقابتی کردن فعالیت ها در بخش خصوصی و بنگاه ها است که نیازمند مشارکت مردم به عزم ملی است.

حسینی بیان داشت: کاهش نرخ سود تسهیلات به نوعی که به تولید کمک کند از اقدامات مثبت و اجرایی شده دولت به سرمایه گذاران است.

قایم مقام وزیر کار تعاون و رفاه جتماعی تصریح کرد: با پیش بینی های انجام شده در صورت رشد 5 درصدی در اقتصاد شاهد کاهش نرخ بیکاری به زیر ده درصد هستیم.

حسینی گفت: وضعیت اشتغال در تهران به نسبت دیگر استان های کشور بهتر است و امیدوریم با توجه به سیاست های تخاذ شده نرخ بیکاری تک رقمی شود.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdca1.na449n0kk5.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما