انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سید حسین هاشمی استاندار تهران در برنامه ذره بین رادیو تهران حضور یافت و درباره مسائل شهری تهران و شهرستان های استان، همچنین اولویت های توسعه پایتخت گفتگو کرد.
 
وی به اولویت های اصلی  استان در ابتدای دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: بهبود وضعیت آب شرب، کاهش آلودگی هوای تهران،تعیین تکلیف فاضلاب های شهرستان های استان،برقراری ارتباط ریلی شهرستان ها به پایتخت،ساماندهی صنایع و صنوف و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از برنامه های اولویت دار استان تهران در دولت یازدهم قرار گرفت.
 
هاشمی گفت: در دولت یازدهم کمیسیون تهران و کلانشهرها شکل گرفت که در این کمیسیون بنزین یورو 4 برای استان تهران مصوب شد و از سال دوم دولت یازدهم بنزین یورو4 در استان تهران مورد استفاده قرار گرفته است. در پی آن شاهد اثربخشی چشمگیر در کاهش آلایندگی هوا هستیم و در تولید بنزین یورو4 خوداتکا شدیم.
 
استاندار تهران به کسری 50 میلیون مترمکعبی آب شرب تهران در گذشته اشاره کرد و افزود: کیفیت آب در مناطقی از تهران همچون شهرستان قدس، ری و جنوب تهران پایین بود که با اقدامات انجام شده در حال حاضر در مدیریت کیفیت،کمیت و مدیریت مصرف آب در شرایط خوبی قرار داریم و آب شرب تهران از همه استانداردهای سلامت برخوردار است.
 
وی تغییر الگوی کشت و استفاده از آبیاری قطره ای تحت فشار را از اقدامات مهم در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: در ابتدای دولت یازدهم میزان آبیاری قطره ای زمین های کشاورزی 28 هزار هکتار بود در حال حاضر به 48 هزار هکتار رسیده و تا پایان سال 96 طبق برنامه قرار است به 60 هزار هکتار برسد.

هاشمی به رتبه نخست کشاورزی استان تهران در اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: قرار است چهار تصفیه خانه بزرگ فاضلاب در استان تهران با حضور مسئولان عالی افتتاح شود و تبدیل فاضلاب به آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
 
استاندار تهران کنترل مصرف آب سالم در بخش کشاورزی را چشمگیر و بیش از 97 درصد دانست و از مردم استان خواست مواردی که ممکن است از چشم مسئولان استانی دور باشد به روابط عمومی فرمانداری ها اطلاع دهند.
 
در ادامه برنامه هاشمی در پاسخ به سوال یکی از شنوندگان که پرسید وضعیت سلامت آب شرب شهرستان ری چگونه است گفت: در حال حاضر آب شرب استان تهران در  همه مناطق از حداقل استانداردهای سلامت برخوردار است و آزمایش های مستمر آب در استان انجام می شود و با اتصال رینگ غرب و شرق و انتقال 160 میلیون مترمکعب آب مشکل کمیت آب نیز در استان تهران مرتفع خواهد شد.
 
وی انتقال آب به سفره آب های زیرزمینی برای جلوگیری از فرو نشست زمین را از دیگر اقدامات مهم انجام شده برشمرد و تصریح کرد: در گذشته به دلیل برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی شاهد فرونشست زمین بودیم که با احیای آب های زیرزمینی این موضوع مرتفع شده است.
 
استاندار تهران ایجاد ارتباط ریلی شهرهای اقماری با کلانشهرها را همچون آنچه که در شهرهای پیشرفته در دنیا دیده می شود نیاز اساسی دانست و گفت: توسعه راه های ارتباطی یکی از اقدامات دولت یازدهم بوده است که در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت از جمله ایجاد کمربندی سوم در استان تهران که از آبیک و جنوب رباط کریم گذشته و به چرمشهر می رسد و مسیر مناسبی برای عبور ماشین های سنگین و کاهش بار ترافیکی این مناطق است.
 
به گفته هاشمی راه اندازی قطار حومه ای در استان تهران موجب اتصال شهرستان های استان به تهران می شود که امیدواریم اجرایی شود.
 
وی با بیان این پیش بینی که وضعیت اقتصادی در سال جاری بهتر خواهد شد گفت: در سال 94 دولت سخت ترین وضعیت در منابع مالی را گذراند اما پس از برجام شاهد افزایش میزان فروش نفت هستیم و امسال بهبود وضعیت اقتصادی کشور بیشتر خود را نشان خواهد داد.
 
هاشمی به موضوع راه اندازی قطار شهری پرند نیز اشاره کرد و گفت: پس از آنکه مترو به فرودگاه امام (ره) برسد از آنجا به پرند نیز متصل خواهد شد و امیدواریم شهرداری تهران به اجرای آن سرعت بخشد.
 
استاندار تهران در رابطه با وضعیت تولید و اشتغال استان تهران افزود: برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موجب اعطای تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم و بازتوانی واحد های کوچک و متوسط شده است که بهبود وضعیت واحدهای تولیدی استان را به دنبال دارد.
 
وی ادامه داد: گاهی شاهد برخی کم لطفی ها هستیم به عنوان مثال کارخانه ای در شهرک صنعتی عباس آباد با سطح کار بالا و به طور گسترده به تولید یخچال می پردازد و برخی کارخانه های دیگر به دلیل آنکه قدرت رقابت پایین تری با آن دارند اعلام تعطیلی می کنند درحالیکه با ارتقای سطح خود و مدرن ساختن کارخانه می توانند توان رقابت خود را بالا برده و چرخه صنعت را توسعه دهند.
 
در ادامه هاشمی در پاسخ به یکی از شنوندگان درخصوص جلوگیری استفاده از آب شرب در ساخت و سازها گفت: این حرف منطقی است و لازم است آب شرب از مصرف عمومی تفکیک شود و در روستای "قمصر" این کار انجام شده است و البته اجرای آن در سطح استان کار سختی است.
 
استاندار تهران همچنین به ضرورت گسترش فضای دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: لازم است همچون دانشگاه های بزرگ دنیا فضای سبز و محوطه دانشگاه ها گسترده باشد و همه روسای دانشگاه های استان تهران برای گسترش فضای دانشگاهی درخواست زمین در خارج از تهران دارند .
 
وی در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی قطار حومه ای ورامین در کمتر از یکسال خبر داد.

https://thmporg.ir/vdcicuay2t1av.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما