انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ایجاد ۳ پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ نعمت الله ترکی در حاشیه برگزاری یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 211 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در استان تهران وجود دارد و در بخش های تولیدی در سال گذشته حدود 5 میلیون تن تولیدات کشاورزی داشته ایم، این رقم در سال جاری به حدود 6 میلیون تن رسیده و به این معنا است که طی یک سال یک میلیون تن به تولیدات کشاورزی استان تهران افزوده شده است.

وی در ادامه از آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی استان برای اولین بار در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود بارش ها، حدود 10 هزار هکتار از اراضی استان در سال جاری به این روش آبیاری شد که هم از هدر رفت آب جلوگیری کرد و هم بهره وری را افزایش داد.

ترکی افزود: طبق سند آمایش و سند توسعه ای استان تهران کشت صنعتی بصورت گلخانه ای در شهرستان های جنوب، غرب و شرق استان تهران مورد توجه قرار گرفت و حدود 200 هکتار در هر شهرستان برای کشت گلخانه ای در نظر گرفتیم.

*آغاز کشت هیدروپونیک در سطح استان تهران

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اظهار کرد: کشت زعفران در رباط کریم و کشت های هیدروپونیک در سطح استان تهران برای اولین بار از سال گذشته آغاز شده که ظرفیت خوبی برای افزایش تولید و بهره وری و کاهش مصرف آب است. البته مقرر شد تا پایان سال سند توسعه کشاورزی طبق آمایش ارائه دهیم تا از سال 96 تا پایان سال 99 همگام با برنامه ششم توسعه قدم برداریم.

ترکی تاکید کرد:  اولویت اول استان در بخش کشاورزی اصلاح الگوی کشت به سیستم مکانیزه و آبیاری تحت فشار است.

*احداث نخستین پایانه صادراتی گل و گیاه در استان تهران

ترکی گفت: یکی از مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی استان تهران، نبود مکانی برای عرضه مستقیم گل و گیاه است.

وی از احداث نخستین پایانه صادراتی گل و گیاه در احمد آباد مستوفی شهرستان اسلامشهر خبر داد که تلاش می شود فاز اول این پایانه در اواخر سال جاری افتتاح شود.

*ساخت 3 پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی استان تهران

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تاکنون پایانه صادراتی محصولات کشاورزی اختصاصی نداشته ایم، گفت: نبود این امکان هزینه ها را افزایش و نظارت ها را کم می کند. محصولات کشاورزی استان تهران تاکنون بصورت پراکنده صادر می شد که با احداث 3 پایانه علاوه بر عرضه متمرکز محصولات شاهد کاهش هزینه فروش این محصولات نیز خواهیم بود.

ترکی با اشاره به صادرات 11 درصدی محصولات کشاورزی استان تهران، افزود: بیشتر این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، چین، روسیه و چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا و پرتغال صادر می شود.

وی همچنین به کشت داروهای گیاهی در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: این محصولات در شهرستانهای دماوند و فیروزکوه کشت و تولید می شود و همچنین کشت گل محمدی نیز در 70 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند انجام شده است.

https://thmporg.ir/vdcbu9bzprhb5.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما