انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم قابل توجه صادرات محصولات کشاورزی استان تهران اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از مهمترین پایه های اقتصاد مقاومتی است که از این منظر استان تهران دارای رتبه اول کشور و ظرفیت مناسب در این زمینه بوده و  در زمینه تولید شیر، تخم مرغ، گیلاس و پرتقال رتبه ممتاز کشور را دارد.
 
وی ادامه داد: مطالعات آمایش نشان می دهد که وسعت زمین های زراعی استان تهران در سال های اخیر به دلیل بروز پدیده خشکسالی، از 200 هزار هکتار به 185 هزار هکتار کاهش پیدا کرده است.
 
استاندار تهران همچنین به سیستم آبیاری نوین تحت فشار و مکانیزه کردن تولید محصولات کشاورزی در سال 95 اشاره کرد و گفت: با استفاده از این امکانات در سال جاری 5.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید شده که نزدیک به 4.8 درصد کل محصولات تولید شده در سطح کشور است.
 
هاشمی تاکید کرد: یکی از اولویت های ما در استفاده از سیستم های نوین کشاورزی تغییر الگوی کشت بود که در این زمینه با آبیاری نوین و مکانیزه کردن وسایل کشت به این مهم دست پیدا کردیم.
 
استاندار تهران استفاده از تصفیه خانه فاضلاب برای کشاورزی را از دیگر اولویت های استان عنوان کرد و گفت: از پساب فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می کنیم و همچنین در مراکز صنعتی استان نیز از آن بهره می بریم.
 
استاندار تهران با اشاره به جمعیت زیاد و کمبود امکانات شهرستان های استان تهران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که نگاه ویژه ای به شهرستان های تابعه استان داشته باشند.
 
وی با اشاره به 57 هزار میلیارد تومان افزایش سهم مالیاتی استان تهران در سال 95 گفت: علاوه بر این مبلغ 3 هزار و 200 میلیارد تومان دیگر نیز به سهم مالیات استان تهران در سال آینده اضافه شده است. این بدان معنا است که سهم پرداخت مالیات از استان های دیگر کم شده و به استان تهران اضافه شده و این امر بدین دلیل است از مازاد درآمد مالیاتی برای توسعه استان خود استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه در حق استان تهران در این زمینه با توجه به جمعیت آن کم لطفی شده است، افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دعوت می کنیم که سری به شهرستانهای استان تهران بزنند و از نزدیک با مشکلات و کمبودهای هریک از این شهرستان ها آشنا شوند.
 
استاندار تهران گفت: هر یک از شهرستانهای استان با جمعیت 500 هزار نفر، برغم جمعیت زیاد با کمبود امکانات و مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند.
 
وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصلاحیه بودجه سال آینده نسبت به موارد ذکر شده همکاری لازم را داشته باشند.

 

https://thmporg.ir/vdcakan0149nu.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما