انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
برگزاری ۳ کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی در قرچک، بهارستان و شمیرانات
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، ششمین کارگاه آموزشی پرورش قارچ خوراکی در قرچک، کشت گیاهان دارویی در بهارستان و دوره  آموزشی مبارزه تلفیقی با آفات در دهستان لواسانات شهرستان شمیرانات اجرا شد.


* ششمین کارگاه آموزشی پرورش قارچ خوراکی برگزار شد

ششمین کارگاه آموزشی پرورش قارچ خوراکی در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی در پایگاه بسیج شهید ارژنگی شهرستان قرچک اجرا شد.

این کارگاه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی باحضور بیش از70نفر ازشهروندان و با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اجرا شد.


*برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی در بهارستان

هم چنین به مناسبت دهه مبارک فجر، کارگاه سه روزه کشت گیاهان دارویی به منظور ارتقای دانش فنی بهره برداران با هدف توسعه کارآفرینی با مشارکت مدیریت جهاد کشاورزی، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان در محل فرهنگسرای قلم واقع در نسیم شهر برگزار شد.

در پایان این دوره سه روزه برای بهره برداران گواهینامه مهارتی توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران صادر می شود.

* کلاس آموزشی مبارزه تلفیقی با آفات در روستاهای شمیرانات

حسن مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان شمیرانات درمحدوده حوزه آبریز شهر تهران قرار دارد و استفاده ازسموم شیمیایی باعث آلودگی آب شرب تهران می شود، کلاس آموزشی مبارزه تلفیقی با آفات در روستاهای این شهرستان برگزار شد.

بهره برداران این مناطق با مجموعه ای از شرایط مکانیکی و بیولوژیکی اقدام به مبارزه با آفات عمومی به ویژه مگس گیلاس می کنند.
دراین کلاس ها ضمن اطلاع رسانی به بهره برداران در زمینه ضررهای زیست محیطی و استفاده از سموم شیمیایی، کشاورزان ترغیب و تشویق می شوند که از کارت های زرد، تله های فرمونی استفاده و همچنین در فصل زمستان از یخ آب جهت کنترل آفات استفاده کنند.

https://thmporg.ir/vdcfiedvaw6d1.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما