انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تدوین مستند سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، نعمت الله ترکی در مراسم تقدیر از عوامل اجرایی و پشتیبانی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شهرستان تهران با اشاره به سرشماری های سال های گذشته اظهار کرد: بخش مدیریتی این طرح بزرگ آماری در دوره های قبل چند پارچه بود و این مشکلاتی را در استان و حتی مرکز آمار ایران ایجاد می کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری طی جلساتی که با مرکز آمار ایران برقرار کردیم قرار شد مدیریت یکپارچه ای در استان با تشکیل ستاد سرشماری استان ایجاد شود. بنابراین کار سرشماری در تهران نسبت به استان های دیگر متفاوت بود. با همفکری و مشارکت دستگاه های عضو ستاد (استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و ..)سه جلسه اصلی به ریاست استاندار و در 16 شهرستان ستاد سرشماری به ریاست فرماندار برگزار شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با تقدیر ازهمکاری شهرداری تهران در سرشماری سال 95 گفت: به دلیل اینکه جمعیت تهران به اندازه 5 استان است، انجام سرشماری در آن نیازمند همفکری و مشارکت مضاعف بود. بنابراین شهر تهران  را به 5 منطقه تقسیم بندی کردیم و با مشارکت شهرداری، تمام  مناطق 22 گانه شهر تهران در اختیار ستاد سرشماری قرار گرفت.

وی برگزاری سرشماری اینترنتی در تهران را از دیگر تفاوت های این طرح بزرگ آماری با دیگر استان های کشور عنوان کرد و افزود: زیرساخت های انفورماتیک و فناوری اطلاعات خوبی برای این کار فراهم شد. معاونین فنی تهران برنامه مشخص و مدونی پیش از برگزاری سرشماری داشتند و باید از میان 20 هزار نفر، نیروی انسانی متعهد و خوبی را انتخاب می کردند که خوشبختانه بیشتر ماموران آمار گیر تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا داشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران از مستند سازی سرشماری سال 95 استان تهران خبر داد و گفت: این مستند از سوی معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان تهران تهیه شده و برای بررسی نقاط قوت و ضعف همچنین برنامه ریزی سرشماری سال های آینده کمک خوبی است.

وی در ادامه درباره اهمیت برنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و لزوم همکاری شهرداری گفت: تهیه سند آمایش که شهرداری تهران برای اولین بار در آن عضوت دارد، تهیه برنامه 5 ساله، برنامه ششم توسعه به عنوان اولین گام یکپارچه شدن برنامه های توسعه ای و سند راهبردی استان تهران نیازمند مشارکت شهرداری است  و ما از شهرداری می خواهیم در این برنامه های مهم حضور داشته و کمک کند.

ترکی در پایان از تلاش و همکاری شبانه روزی معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان تهران، اصحاب رسانه، شهرداری تهران، نیروی انتظامی و دیگر عوامل دست اندرکار سرشماری سال 95 تهران تشکر کرد.

 

https://thmporg.ir/vdcd2j096yt09.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما