انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
 افزایش ۳۱ درصدی بودجه استان تهران/مذاکره با دو سرمایه گذار عربی
نوربخش عسکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره وظایف معاونت هماهنگی برنامه و بودجه در سازمان مدیریت تهران اظهار داشت: این معاونت دارای 5 گروه امور تلفیق برنامه وبودجه، امورتولیدی و زیربنایی، برنامه ریزی، آمایش و بهره وری، امورعلمی، فرهنگی و اجتماعی، اموراقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی است.

تشکیل گروه اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی

وی درباره وجود اتاق فکر با سرمایه گذاران بخش خصوصی در این سازمان گفت: گروه اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی معاونت هماهنگی برنامه وبودجه پس از احیای سازمان به این معاونت افزوده شده است، ارتباط با بخش خصوصی؛ تعامل با سرمایه گذاران با وجود این گروه شکل گرفته که این امر با هدف سیاست های سازمان مدیریت و برنامه ریزی پس از احیاء به منظور تقویت مشارکت عمومی – خصوصی انجام شده که در گذشته وجود نداشت.

105 پروژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراخوان شده است

عسگری درباره حل مشکلات سرمایه گذاران افزود: دولت باید اقداماتی ازجمله کاهش بوروکراسی، تسریع فرآیند سرمایه گذاری و تامین و تضمین لازم به بخش خصوصی را در کمترین زمان ارائه دهد. چرا که اولین هدف بخش خصوصی در سرمایه گذاری سود است. بنابراین جایی سرمایه گذاری می کند که ریسک پایینی داشته باشد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت استان تهران درباره فراخوان طرح و پروژه جدید برای واگذاری به بخش غیردولتی گفت: با هدف اجرایی شدن ماده (27) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ( 2) ودستورالعمل شرایط واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای تا این لحظه  105 پروژه در سه بخش جدید، نیمه تمام (پروژه هایی که دولت آن را آغاز کرده و نیمه تمام مانده است) و آماده بهره برداری شناسایی و از طریق سایت سازمان به سرمایه گذاران فراخوان کرده است.

امضای 10 تفاهم نامه در حوزه شهری و آب وفاضلاب با شرکت های خارجی

وی ادامه داد: قبل از اجرایی شدن برجام در آبان ماه سال جاری همايش بين المللي معرفي فرصت هاي توسعه اقتصادي و جذب سرمايه  استان تهران با حضور 100 نفر میهمان خارجی  از 24 کشور وسرمایه گذاران داخلی برگزار شد. در این همایش بالغ بر 301 نشست B2B برگزار و 41 پروژه آماده واگذاري به ارزش 55 ميليارد دلار در بخش های صنعت، فرودگاهی، برق، شهرداری تهران، گردشگری، آب وفاضلاب و پروژه های ارائه شده توسط بخش خصوصی در پنل های تخصصی معرفی و در حاشیه همایش 10 تفاهم نامه همکاری به ارزش 12 میلیون دلار در حوزه شهری و آب و فاضلاب امضاء شد.

وی افزود: 14 پروژه از میان 41 پروژه معرفی شده در همایش در بخش آب وفاضلاب است که براساس بند (هـ) تبصره 19 قانون بودجه، شرکت های آب وفاضلاب شهری مکلفند درمواردی که متقاضی بخش خصوصی وجود داشته باشد به منظور تکمیل و توسعه طرح های جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب، نسبت به عقد قرارداد فروش و یا پیش فروش پساب خروجی تاسیسات موجود و یا طرح های توسعه آتی درقالب قرارداد های مشارکتی با بخش خصوص اقدام کنند که این امر می تواند باعث تشویق سرمایه گذاران دراین بخش باشد؛ در بخش گردشگری هم چند شرکت داخلی برای ساخت هتل سرمایه گذاری کرده اند و هماهنگی لازم برای مشارکت شرکت های خارجی انجام شده است.

مذاکره با دو سرمایه گذار عربی در حمل و نقل عمومی

عسگری گفت: پروژه های بخش برق هم باتوجه به قیمت تعیین شده فروش برق درحال رایزنی با سرمایه گذاران است همچنین در بخش حمل ونقل هم مذاکراتی با دو گروه سرمایه گذار بحرینی و اماراتی انجام شده که منتظر اعلام نظر از سوی سازمان اتوبوسرانی برای عقد تفاهم نامه همکاری هستیم.

برنامه ریزی برای توسعه استان در شورای برنامه ریزی به ریاست استاندار

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران درباره برنامه های توسعه ای استان گفت: این برنامه در راستای برنامه 5 ساله در سطح کلان وجود دارد. چارچوب های کلی و اولویت های توسعه استانی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندارتعیین می شود. همچنین نظریه پایه توسعه استان تهران رادر سال 93  به عنوان سند بالادستی تصویب کردیم. دراین نظریه ماموریت های استان تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است و بنابراین هر برنامه ای برای توسعه استان تهران باید براساس رئوس این سند تدوین واجرا شود.

50 درصد درآمدهای کشور در تهران تامین می شود

عسگری با اشاره به سهم درآمدی استان تهران در کشور اظهار داشت: تهران نسبت به استان های دیگر از اعتبارات متناسب با سهم درآمدی برخوردار نیست درحالی که  50 درصد درآمدهای کشور در تهران تامین می شود، تنها 4.5 درصد از کل اعتبارات استان ها و کمتراز نیم درصد کشور متعلق به پایتخت است.

افزایش 31 درصدی بودجه استان تهران در سال 95

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره میزان بودجه عمرانی در سال جاری و سال 95 گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه استان تهران در سال 94، 236 میلیارد تومان بوده که با افزایش 31 درصدی در لایحه سال 95 به میزان 311 میلیارد تومان رسیده است. همچنین سهم تهران اعتبارات تملک دارایی های ملی در سال جاری 1700 میلیارد تومان بود که در لایحه سال آینده این مقدار 1900 میلیارد تومان پیش بینی شد که بخشی از آن مصوبات سفر رئیس جمهوری است.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcc8.qe22bqsaal.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما