انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
۳۴۷ ساختمان، ۴۵۶ خودرو، ۳هزار آمارگیر/ سرشماری پایتخت آغاز شد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، مراسم افتتاحیه سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان تهران صبح چهارشنبه در فرهنگسرای اندیشه با حضور امیر علی پارسا رئیس سازمان آمار، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران، سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران، ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان برگزار شد. .

امیر علی پارسا رئیس سازمان آمار در این جلسه گفت: سرشماری یک بار در هر 5 سال انجام می شود اما چارچوب تمام آزمایش ها و آمارگیری های بعدی است.تاریخ اولین دوره ثبت اطلاعات خود اظهاری در کشور های در حال توسعه بر پایه 2 الی 3 درصد بوده اما در کشور ما که اولین دوره سرشماری آنلاین خود را تجربه کرد، نتیجه 30 درصدی داشت.

وی عهده دار کردن سازمان آمار به عنوان پیمانکار هدفمندی یارانه ها را انتخابی نا مناسب خواند و ادامه داد: شهروندان ترس کاذبی از ثبت اطلاعات خود در سرشماری نفوس و مسکن نسبت به نحوه پرداخت یارانه های خود دارند که از هموطنان دعوت به اعتماد دو جانبه می شود زیرا اطلاعات ثبتی امانتی در نزد سازمان آمار است و حتی با حکم قضایی هم در اختیار هیچ نهادی قرار نخواد گرفت.

رئیس سازمان آمار افزود: خوشبختانه آغاز ثبت نام آنلاین برای اولین بار اعتماد خوب مردم همراه شد و بدترین حالت پیش بینی شده 10 درصد بود که اگر این حالت پیش می آمد وظایف ماموران و مسئولین مربوطه طاقت فرسا می شد.

وی با اشاره به جایگزینی تبلت به جای ثبت کاغذی گفت: 170 متخصص در 2 سال تلاش بی وقفه از 200 فرمول استفاده کردند تا ماموران بتوانند بدون بروز مشکل و خطایی با این روش نوین به ثبت اطلاعات خانواده ها بپردازند.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان تهران سخنران بعدی از برنامه بود که عملکرد سرشماری نفوس و مسکن 95 را نسبت به 8 دوره برگزار شده در سال های قبلی بی نظیر خواند و گفت: جای تقدیر از تمام عوامل وجود دارد. کمال تشکر را از مردم بابت اعتماد خود به ثبت نام اینترنتی و حضور پررنگ در عرصه را دارم و همچنین معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران که با بروز مشکل در روزهای اول تمام توان خودرا در رفع آن انجام داد.

وی افزود: نا گفته نماند همکاران من در سازمان برنامه و بودجه مظلومانه در طی شبانه روز وظایف خود را در قالب ساماندهی تهران و همچنین 16 شهرستان به انجام می رسانند.

ترکی از محمدباقرقالیباف قدردانی ویژه ای داشت و گفت: هیچ زمانی در تاریخ سرشماری ایران به این قوت همکاری و همدلی وجود نداشته است و رضایت بخشی عملکرد سرشماری نفوس و مسکن 95 مدیون زحمات بی چشم داشت شهرداری است.

وی ماموران سرشماری را که زمان زیادی را صرف انجام وظیفه خود می کنند ایثارگر نامید و گفت: ماموران سرشماری با دریافت حق الزحمه ناچیزی برای کار طاقت فرسا خود حاضر به همکاری و ایثارگری شده اند.

ترکی از آموزش و پرورش تشکر و گلایه کرد و گفت: آنگونه که انتظار می رفت آموزش و پرورش برای ثبت نام آنلاین همکاری نکرد که امید است در سال های آینده جبران شود.

عیسی فرهادی فرماندار تهران هم در جمع حاضرین گفت: 5 استان کشور چارت اجرایی را به عهده داشته اند و 5 مسئول اجرایی امور را ساماندهی می کنند. 37 ستاد اصلی و 200 ستاد فرعی برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن تشکیل شد.

وی افزود: 347 ساختمان و 456 خودرو برای 30 روز در اختیار 3 هزار مامور آمار گیر با پشتیبانی هزار مرکز ستادی قرار گرفته است.

عیسی فرهادی ادامه داد: سرشماری جنبه ملی و فرا جناهی دارد و همه نهاد ها وظیفه مشارکت در انجام صحیح آن دارند از این رو تمامی عوامل دست به دست هم دادند تا نمایش با شکوهی از همدلی و همکاری را به اجرا گذاشته شود.

فرماندار تهران گفت: از ماموران سرشماری تقاضا می شود که با متانت و خوش رویی به دیدار خانه ها بروند و خانواده ها هم انتظار میرود که همکاری لازم در جهت ثبت اطلاعات داشته باشند.

ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری شهرداری تهران به نمایندگی از شهردار در این جلسه حضور یافت و گفت: مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت همه جانبه برای تمامی دستگاه ها داشته اند و محمدباقر قالیباف شهردار تهران در پیروی از فرمایش رهبر تمام توان شهرداری را برای اجرای هر چه بهتر سرشماری نفوس و مسکن 95 قرار داد و با استفاده از زیر ساخت هایی اجتماعی از جمله سراهای محله که در سال های گذشته آماده خدمت به نهاد ها و مردم بوده است را  مکلف به همکاری نمود.

امانی گفت: 115 مامور سرشماری با مراجعه به سراهای محله آمادگی خود اعلام کردند و با توجه به اینکه این ماموران باید به موقعیت محیط حوزه خود اشراف داشته باشد.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdceb78eijh8f.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما