انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تحقق ۵۰ درصدی طرح های اقتصاد مقاومتی استان /۳دستگاه برتر شدند
به گزارش شادی سیروس خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ نعمت الله ترکی در پایان پانزدهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در جمع خبرنگاران از شناسایی 860 واحد صنعتی دارای مشکل در 13 شهرک صنعتی دولتی استان خبر داد و گفت: این واحدها در قالب طرح احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال سراسر کشور برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

وی افزود: کل سهم استان تهران از طرح احیای هفت هزار و 500 واحد تولیدی دارای مشکل کشور حدود یک هزار و 60 واحد است.

وی تصریح کرد: در این طرح وضعیت یکهزار و 800 کارگاه فعال شهرک های صنعتی استان تهران هم بررسی شد که در روند تولید مشکل خاصی نداشتند.

ترکی با اشاره به ارائه گزارش پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی شرکت های آبفا شهری و روستایی، آب منطقه ای و شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: این دستگاه ها میزان تحقق و پیشرفت طرح های مشخص شده اقتصاد مقاومتی خود را ارائه کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران به جزییات گزارش ارائه شده از سوی شرکت آب منطقه ای تهران اشاره کرد و گفت: براساس گزارش اقتصاد مقاومتی این شرکت در سه ماه نخست سال جاری حدود دوهزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود شده است.

وی با اشاره به عملکرد شرکت آبفا روستایی استان تهران در حوزه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برنامه آبرسانی به 110 هزار نفر و و 52 روستای این شرکت که قرار است تا پایان سال اجرا و تکمیل شود، حدود 40 درصد محقق شده است.

* سه دستگاه اجرایی برتر استان تهران در طرح های اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران به دستگاه های برتر استان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: شرکت های آبفا شهری و روستایی، شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بهترین عملکرد را در حوزه پیگیری و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی داشته اند.

ترکی افزود: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران از این به بعد با جدیت بیشتری میزان پیشرفت عملیاتی طرح های اقتصاد مقاومتی و تطبیق آن ها با برنامه ششم توسعه استان و نیز سند چشم انداز 1404 کشور را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه بخشی از طرح های اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی مربوط به وظایف ذاتی و جاری آن ها است یادآور شد: برای مثال یکی از مشکلات در حوزه جهاد کشاورزی، گران بودن تولید محصولات است و طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف شده به دنبال افزایش بهره وری تولید و کاهش قیمت تمام شده است.

ترکی با تاکید بر اینکه یکی از مشخصه های اصلی طرح های اقتصاد مقاومتی استان تهران افزایش بهره وری است خاطرنشان کرد: طرح های اجرا شده اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی در پایان سال ارزیابی می شوند و در صورت تحقق نیافتن اهداف در آن ها تجدیدنظر صورت می گیرد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران یادآور شد: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی به صورت میان مدت تا پایان سال 99 و در قالب بلندمدت تا پایان سند چشم انداز یعنی سال1404 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

https://thmporg.ir/vdcfixdmaw6d1.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما