انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

رشد ۱۵ درصدی حوزه کشاورزی در سه سال

رشد ۱۵ درصدی حوزه کشاورزی در سه سال
ابراهیم کمالوند در گقتگو با شادی سیروس خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه رشد بخش کشاورزی در سال 92 حدود 7/4 درصد بود که در سل 94 به 4/5 درصد رسید، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری به بالای 5 درصد برسد که در مجموع سه سال گذشته بخش کشاورزی حدود 15 درصد رشد داشته و بیش از 100 میلیون تن تولید در کشور داشته است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی از دستگاههای پیشرو در اقتصاد مقاومتی است گفت: بخش کشاورزی در استان تهران 5 درصد تولید و تولید بیش از 11 محصول را از رتبه اول تا سوم بر عهده دارد.

کمالوند افزود: حدود 27 درصد از اراضی کشاورزی در منطقه غرب استان تهران واقع شده و 52 هزار هکتار معادل یک و نیم میلیون تن از تولید استان تهران در این منطقه انجام می شود، به عبارتی 30 درصد تولید استان در منطقه غرب استان انجام می شود.

به گفته این مسئول مهمترین اقلام تولیدی علاوه بر محصولات تک هسته ای، تولید شیر، مرغ، تخم مرغ، قارچ در این منطقه انجام می شود.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان با اشاره به وجود معضل آب در این منطقه گفت: 10 هز ار هکتار از 52 هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه غرب استان مجهیز به آبیاری نوین بوده و انتظار می رود با توجه به معضل آب که در این منطقه وجود دارد بتوانیم به سرعت به اهداف طرح شده در این شاخص دست یابیم.

کمالوند ادامه داد: به مناسبت هفته دولت در بخش کشاورزی 53 طرح حدود 85 میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال 1758 شغل به شکل مستقیم و غیر مستقیم در استان افتتاح خواهیم کرد که 15 طرح با 40 میلیارد تومان و 405 شغل مختص منطقه غرب استان است.

وی با بیان اینکه یکی از ابزار شادابی بخش تولید، وجود سیستم بانکی مناسب است گفت: تا کنون 126 طرح غیر فعال و نیمه فعال با ظرفیت 177 میلیارد تومان در سامانه بهینه یاب تعریف شده و همه مراحل آن انجام شده و در اختیار بانکها قرار داده شده اما هیچ ریال تسهیلات تا کنون پرداخت نشده است.

وی افزود: هدفگذاری 1460 هکتار در حوزه آبیاری جنوب و جنوب غرب استان مد نظر جهاد کشاورزی است که تا کنون 492 هکتار عملکرد داشته ایم که البته راضی کننده نیست.

انتهای پیام

https://thmporg.ir/vdcjfietzuqeo.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما