انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سعید زربخش در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه این سازمان با 12 پروژه وارد فاز اجرایی اقتصاد مقاومتی شده است گفت: پروژه های تعریف شده این سازمان در ستاد اقتصاد مقاومتی عبارتند از 12 پروژه شامل 3 پروژه ملی، 6 پروژه استانی در حال اجرا و دو پروژه نیمه تمام است.

وی افزود: ناگفته نماند تعداد پروژه هایی که از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی به ما ابلاغ شد شامل دو پروژه که یکی از آنها را تشکل "آب بران" متقبل شد اما سازمان تعاون روستایی استان تهران، علاوه برآنچه به آن ابلاغ شده، 11 پروژه دیگر را در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف کرد و هم اکنون در حال اجراست.

مدیر سازمان تعاون روستایی در خصوص وضعیت پروژه ها گفت: برخی پروژه ها در حال حاضر به صورت مثبت در جریان است که ازجمله پروژه های بخش نظارت در حوزه اصلاح تغذیه گیاهی است که در سطح تشکلهای سازمان اتفاق می افتد.

به گفته زربخش این پروژه ها از سوی تشکلها اجرا می شود و شرکتهای تعاونی تولیدی به عنوان پایلوت آنها را انجام می دهند اما مشکل تعاونی کردن تولید، یکی از بحثهای مهم در بخش کشاورزی و نظام مند کردن تولید است.

 وی در خصوص پروژه های نیمه تمام سازمان تعاون روستایی گفت: از پروژه های اساسی در کشور بحث تولید دان مرغ است که از سوی تعاونی مرغداران مرکز در حال انجام است که در حال حاضر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی سعی داریم تا هفته دولت این پیشرفت را به 100 درصد برسانیم.

زربخش افزود: در حال حاضر فقط نصب دستگاهها باقی مانده است که با استارت این پروژه در روز، 500 تن دان مرغی به صورت پایلوت تولید خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی در ادامه به بحث اصلاح تغذیه گیاهی اشاره کرد و افزود: اصلاح تغذیه گیاهی بحث مهمی است که سازمان تعاون روستایی اخیرا از یک مکمل آلی زیستی برای این حوزه استفاده کرده که کود شیمیایی نیست و این مکمل، انقلابی را در تولید محصولات اساسی از جمله گندم و جو یا محصولات گلخانه ای باغی به وجود خواهد آورد.

به گفته زربخش این مکمل مصرف کود شیمیایی را نظام مند می کند که با به کار بردن آن، تجمع نیترات در محصول نخواهیم داشت.

وی گفت: این مکمل را در سطح سه پروژه اجرا کردیم و در محصول جو به نتایج قابل قبولی دست یافته ایم و در محصولات گلخانه ای نیز در حال آزمایش هستیم.

انتهای پیام

https://thmporg.ir/vdcfijdmaw6dt.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما