انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اسناد توسعه ای تهران| عملیات بیابان زدائی ۲۵۸هکتار از اراضی بیابانی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در اجرای اسناد توسعه ای تهران، این اقدامات در قالب کاشت گونه تاغ که سازگار با مناطق بیابانی است انجام شده که همراه با کاشت، عملیات مراقبت و آبیاری نیز صورت گرفته است.

تولید گرد و غبار ناشی از پدیده بیابان زایی در منطقه ابردژ ورامین علاوه بر تهدیدی جدی برای سلامتی جوامع محلی و همچنین کلانشهر تهران، تهدیدی برای عرصه تولید و اشتغال به شمار می آید که با توجه به این مهم ضرورت ایجاب می کند که برای کنترل و مهار این پدیده اقدامات بیابان زدایی استمرار داشته باشد.

 وسعت اراضی بیابانی شهرستان ورامین را 33 هزار هکتار است که تاکنون بیش از 11 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان زیر پوشش عملیات تاغکاری و بیابان زدایی قرار گرفته است.

همچنین اقدامات بیابان زدایی علاوه بر تثبیت شن های روان و مانع از پیشروی بیابان، بازگشت روح زندگی، تلاش و رونق اقتصادی از جمله کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان در این منطقه و اطراف آن را به همراه داشته است.

منابع طبیعی شهرستان ورامین گفته برای کل محدوده بیابانی منطقه طرح های مصوب بیابان زدایی و مدیریت جنگل های دست کاشت تهیه شده که در صورت تأمین اعتبار و با پیش بینی های صورت گرفته این امکان و آمادگی وجود دارد تا کل منطقه بیابانی شهرستان زیر پوشش عملیات بیابان زدایی قرار گیرد.

https://thmporg.ir/vdce.e8wbjh8wn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما