انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سال ۹۸، از نظر نقدینگی و مالی سالِ سختی است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ دکتر "انوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران در پانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران اظهار کرد: سال سختی را از نظر نقدینگی و مالی پیش رو داریم به همین جهت است که لایحه بودجه 98 با اولویت های معیشت، اشتغال و دفاعی امنیتی به دولت بازگشت.

وی با اشاره به لایحه بودجه 98 و سهم استان تهران از آن افزود: اگرچه در ظاهر، رشد عددی بودجه استان را ملاحظه می کنید اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاده و استان تهران همچنان در بسیاری از شاخص های توسعه ای محرومیت زیادی دارد. هم اکنون برخی شهرستان ها از نظر مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت حتی کمتر از میانگین شاخص های کشوری هستند.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی گفت: عملکرد دو بانک کارآفرینی امید و پست بانک در ارائه تسهیلات به روستاییان ضعیف است. میانگین عملکرد کشور در این زمینه 80 درصد و در استان فقط 27 درصد است.

استاندار تهران با بیان اینکه باید بتوانیم از منابع مالی پیش بینی شده کشور برای توسعه متوازن بهره بگیریم، افزود: شهرستان های استان تهران بسیار محروم هستند به طوری که اگر چند سال آینده هم اعتبارات توسعه متوازن برای آنها جذب شود باز هم محرومیت رفع نخواهد شد.بر همین اساس باید بتوان از منابع مالی پیش بینی شده کشور برای توسعه متوازن هم بهره گرفت و شهرستان های استان تهران را طی سال 98 و سال های آتی برخوردار کرد.

محسنی بندپی گفت: نباید اجازه دهیم درآمد 60 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده برای استان تهران افزایش یابد. برای بهره گیری حداکثری از منابع موجود، می توان بر روی مالیات کار کرد و از منابع درآمدی مازاد برای شهرستان ها بهره برد.مدیران و مسئولان دستگاه های استانی تمام تلاش خود را برای جذب سهم حداکثری از سرفصل های ملی در بودجه به کار بگیرند و برای تحقق این منظور زمان را از دست ندهند.

استاندار تهران تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی به کار گرفته و به دنبال آغاز پروژه‌های جدید نباشند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.f0f2yt09oa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما