انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تلاش ۳۰۰ روزه به ثمر نشست؛ ابلاغ سند توسعه به مدیران استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در حاشیه دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران از تصویب نهایی سند توسعه استان تهران خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار توانستیم این سند را به صورت عملیاتی با توجه به ظرفیت و قابلیت هر یک از استان ها تدوین و امروز رسما تصویب کنیم. این سند از روز شنبه به همه مدیران استان ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 300 روز برای تهیه این سند وقت گذاشته شد، افزود: همه مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران ملزم هستند تا تمام اقدامات و فعالیت های خود را در هر شهرستان مبنی بر سند توسعه استان تهران مورد طرح ریزی، اجرا و نظارت قرار دهند.

ترکی در ادامه افزود: یکی از محورهای اصلی دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی، موضوع روستای مهرآباد شهرستان دماوند بود. سال 90، شورای عالی معماری و شهرسازی در طرح جامع و تفصیلی مصوبه ای را مبنی بر الحاق این روستا  به شهر رودهن تصویب کرده بود. طبق پیگیری های به عمل آمده، این طرح مصوبه شورای برنامه ریزی را نداشت و در ابتدا باید در کارگروه امور زیربنایی شورا مورد بررسی قرار میگرفت و سپس برای ابلاغ به شورای عالی شهرسازی ارسال میشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در این جلسه اعتراض روستاییان ساکن در منطقه و مکاتبات وزارت کشور مبنی بر عدم رعایت تقسیمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا کلیات به وزارت کشور اعلام و این مرجع  نظر خود را به شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ کند تا مصوبه را اصلاح کند. یعنی ماهیت روستا حفظ شود، همچنین  محدوده و حریم روستا و الحاق آن به  شهر رودهن مبتنی بر اصلاح طرح تفصیلی و نظر وزارت کشور باشد.

ترکی همچنین درباره دومین موضوع مورد بحث شورای برنامه ریزی، شهرک صنعتی شهدای خیرآباد ورامین اظهار کرد: فعالان این شهرک پیش از این در قالب لکه های صنعتی به شکل غیرمجاز فعالیت می کردند و هیچ تسهیلاتی به عنوان شهرک های صنعتی دریافت نمی کردند، مطالعات انجام شده در این رابطه را به هیات وزیران ارسال کردیم و آن ها این لکه را به عنوان شهرک صنعتی خصوصی تصویب کردند.

وی افزود: محدوده، حریم، تعداد واحدهای فعال و غیر فعال شهرک تعیین شد و  از هفته آینده این شهرک به عنوان یک شهرک صنعتی بخش خصوصی منظور خواهد شد که ما ملزم هستیم تا تمامی خدمات آن را در نظر بگیریم.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.inzt23nm6ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما