انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
۱۸۲ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان تهران | کمبود نیرو و بودجه داریم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، داریوش بیات نژاد در نشست بررسی مشکلات سازمان بهزیستی که با حضور رئیس سازمان مدیریت استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی استان تهران زیر سایه دستگاه های ملی کار می کند اما متاسفانه به جای استفاده از خنکی سایه، سرمای زمستانی آن ها ما را کلافه کرده است.

وی با اشاره به چالش های سازمان متبوع خود، افزود: در بهزیستی استان تهران بیش از 2 هزار و 800 نیرو وجود دارد که از میان آن ها حقوق و مزایای 140 نیرو از طریق مشارکت های مردمی پرداخت می شود. نیروهایی که در شیرخوارگاه ها و مراکز شبانه روزی 15 سال است خدمت می کنند و ما امکان تعدیل آن ها را نداریم چرا که به آن ها تعهد داده ایم. تلاش ما این است که در اعتبارات فص دوم از طریق خرید خدمت اقدام کنیم تا مشکلی هم برای نهادهای نظارتی نباشد.

به گفته بیات نژاد مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی هم نیازمند 40 نفر نیرو است که با وجود نبود اعتبارات مالی امکان جذب وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در 13 شهرستان و 3 منطقه و یک ستاد بهزیستی استان تهران 3500 نفر خدمت می کنند همچنین 1865 مرکز غیر دولتی از میان 1907 مرکز در سازمان غیر دولتی هستند که نظارت آن ها سخت تر از مراکز دولتی است.

وی با بیان اینکه 182 هزار و 500 مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران قرار دارند، افزود: از میان افراد تحت پوشش، 120 هزار نفر خدمات توانبخشی، مشاوره تخصصی و ..می گیرند. بخش وسیعی از مددجویان 2 یا 3 معلول در خانه دارند که سرپرست آن ها هم بیمار است. حدود 900 خانوار معلولین هم فاقد مسکن هستند.

بیات نژاد گفت: بیشتر خانواده هایی که دارای معلول هستند، توانایی پرداخت اجاره بها نداشته و صاحب خانه ها اغلب این مددجویان را جواب کرده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران فرسودگی ساختمان های اداری بهزیستی را از دیگر مشکلات این سازمان عنوان کرد و گفت: سیستم ایمنی و تاسیسات برقی ساختمان ها نیازمند بازسازی و مرمت هستند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.tevfuqexysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما