انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دستور واگذاری ۲۰ درصدی خدمات دولتی  به دفاتر پیشخوان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیری و برنامه ریزی استان تهران، جلسه "کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی" به ریاست "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و حضور "مرتضی رضایی" مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مسئول فنی استانداری تهران برگزار شد.

ترکی در این جلسه با یادآوری سیاست کاهش تصدی دولت در ارائه خدمت به مردم اظهار کرد: رویکرد واگذاری دفاتر پیشخوان دولت باید مشخص شود چرا که متاسفانه طی چند سال مدیریت انجمن ها و تشکل ها، چالش های اساسی ایجاد شده است.
وی افزود: بیش از 1500 دفتر پیشخوان دولت در سطح استان تهران وجود دارد که ابتدا باید مشخص شود، کدام یک فعال و کدام نیمه فعال بوده و در مرحله بعد برای ساماندهی آن ها اقدام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه به شناسایی 880 خدمت از سوی 25 دستگاه اجرایی استان تهران اشاره و اظهار کرد: بر اساس قانون همه دستگاه‌ها باید سالانه 20 درصد از خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند. این خدمات هم سریع تر و هم ارزان تر به مردم ارائه می شود.

ترکی همچنین یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان تهران را واگذاری حداقل 20 درصدی خدمات به دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید در فرصتی یک ماهه، از قانون واگذاری 20 درصدی خدمات به بخش خصوصی استفاده کرده و گزارش اقدامات خود را به سازمان مدیریت استان ارسال کنند. در غیر این صورت کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت، در زمینه واگذاری ورود و تصمیم گیری می کند.

گفتنی است؛ در این جلسه به وضعیت دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان تهران رسیدگی شد، همچنین مقرر شد، با توجه به نیاز استان تهران به حدود 100 دفتر پیشخوان دولت، شرایط و ضوابط واگذاری این خدمت به بخش خصوصی، رفع تبعیض و بی عدالتی در واگذاری، کمیت و کیفیت واگذاری و شرایط متقاضیان دفاتر به دقت بررسی و ابتدا پیشنهادات کارگروه استانی به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات ارائه شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.8b8urhbaaiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما