انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اختصاص ۲.۵میلیارد دلار تسهیلات برای خرید مواد اولیه واحدهای تولیدی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استا تهران، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران با اعلام این خبر گفت:بر اساس این دستورالعمل مبلغ دو ونیم میلیارد دلار برای گشایش اعتبار یوزانس از طریق وزارتخانه تامین شده که در مرحل اول ۵۰۰میلیون دلار توزیع می شود.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی که با فروشندگان خارجی برای تامین مواد اولیه مورد نیازشان توافق کرده اند نیاز به گشایش اعتبار دارند، می توانند با کمک بانکهای عامل خودشان یوزانس ۶ماهه دریافت کنند.

مس فروش با بیان اینکه سهم استان تهران از این تسهیلات دراین مرحله ۴۰میلیون دلار است، گفت: درحال حاضراطلاع رسانی لازم برای مراجعه و دریافت تسهیلات یوزانس در سطح واحدهای صنعتی استان که نیازمند مواد اولیه از خارج هستند صورت گرفته و در حال پیگیری است.

وی گفت: تسهیلات یوزانس صرفا برای خرید مواد اولیه است و شامل سایر موارد دیگر از قبیل تامین نقدینگی و ارزی واحدها برای خرید ماشین آلات ویا تسویه حساب های گذشته ارزی و غیره واحدهای متقاضی نمی شود.

مس فروش تاکید کرد: زمان بازپرداخت تسهیلات یوزانس ۶ماه است و فقط در وجه فروشندگان مواد اولیه پرداخت می شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت درحال حاضر چند واحد صنعتی استان تهران مشمول تسهیلات یوزانس با مراجعه به این سازمان به بانکهای عامل ذیربط معرفی شده اند و سقف اعتبارات هنوزدایر است.

وی مزایا و استفاده از این روش مالی را فعال شدن خطوط تولیدی واحدهای صنعتی نیازمند به مواد اولیه دانست و گفت: دریافت سفارش و خرید مواد اولیه از هرکشوری که جمهوری اسلامی با آنها ارتباط دارد بلامانع بوده و هیچ محدودیتی دراین زمینه برای واحدها وجود ندارد.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcicuaz2t1a5.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما