انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ایجاد ۲۲ مجتمع آب رسانی روستایی در برنامه ششم توسعه شهر تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران رضا پور رجب مدیرکل آب و فاضلاب روستایی در جلسه تدوین سند توسعه شهر تهران گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی 412 روستای تحت پوشش دارد و 85 روستا در استان زیر پوشش ما نیست همچنین بافت روستاهای استان تهران متفاوت است و حد و مرزی ندارد، مرز آب و فاضلاب روستایی و شهری تنها یک خیابان است. 

وی فروش حق آب چند ده میلیونی را یکی از چالش های در حوزه آبرسانی به روستاهای تهران دانست و افزود: برای تحت پوشش گرفتن این روستاها تلاش کردیم و در دوره استاندار سابق، موفق شدیم روستای امامزاده داود را تحت پوشش بگیریم که تصفیه خانه آن هم آماده شده و در پایان سال افتتاح می شود.

برای زیر پوشش گرفتن روستاهای دیگر هم به فرمانداری تهران نامه زدیم. مرکز بهداشت هم به ما اصرار دارند تا روستاهای باقی مانده را هم تحت پوشش بگیریم.اما این روستاها که اغلب روستاهای خوش آب و هوا بوده و آب فراوان دارند دهیار و شورای شهر دارند و خودشان برنامه ریزی می کنند و حق آب روستا را تا 10 میلیون می فروشند.

در این جلسه مقرر شد تا برای تعیین و تکلیف  85 روستای پایتخت در آب و فاضلاب روستایی جلسه ای ویژه تشکیل شود. در ادامه این جلسه برنامه های آب و فاضلاب روستایی ویژه برنامه ششم توسعه ارائه شد که براساس آن، 22 مجتمع آبرسانی ساخته می شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.vevfuqettsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما