انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مصرف برق در پایتخت معادل مصرف کل برق ۴ شهر بزرگ است
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع سانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، در دومین روز بررسی سند توسعه شهرستان تهران،معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق تهران بزرگ سیمای برق تهران و برنامه های توسعه شبکه برق پایتخت در سند برنامه ششم توسعه را تشریح کرد.

وی گفت: سه دستگاه برق منطقه ای، شرکت توزیع برق استان تهران و توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حوزه انرژی پایتخت فعالیت می کنند.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق تهران بزرگ افزود: مصرف برق شهر تهران معادل مصرف کل شهرهای تبریز،مشهد، اصفهان و شیراز است. (20381/گیگاوات)و هر مشترک تهرانی در طول سال فقط 250 دقیقه خاموشی دارد. خاموشی ناشی از ایراد در تاسیسات برقی برای هر تهرانی در طول سال 170 دقیقه است.

در ادامه رضا پور رجب مدیرکل آب و فاضلاب روستایی با گزارشی از عملکرد سال گذشته آب و فاضلاب روستایی، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی 412 روستای تحت پوشش دارد و 85 روستا در استان زیر پوشش ما نیست. بافت روستاهای استان تهران متفاوت است و حد و مرزی ندارد، مرز آب و فاضلاب روستایی و شهری تنها یک خیابان است. 

وی فروش حق آب چند ده میلیونی را یکی از چالش های در حوزه آبرسانی به روستاهای تهران دانست و افزود: برای تحت پوشش گرفتن این روستاها تلاش کردیم و در دوره استاندار سابق، موفق شدیم روستای امامزاده داود را تحت پوشش بگیریم که تصفیه خانه آن هم آماده شده و در پایان سال افتتاح می شود. برای زیر پوشش گرفتن روستاهای دیگر هم به فرمانداری تهران نامه زدیم. مرکز بهداشت هم به ما اصرار دارند تا روستاهای باقی مانده را هم تحت پوشش بگیریم.اما این روستاها که اغلب روستاهای خوش آب و هوا بوده و آب فراوان دارند دهیار و شورای شهر دارند و خودشان برنامه ریزی می کنند و حق آب روستا را تا 10 میلیون می فروشند.

در این جلسه مقرر شد تا برای تعیین و تکلیف  85 روستای پایتخت در آب و فاضلاب روستایی جلسه ای ویژه تشکیل شود، همچنین ساخت 22 مجتمع آبرسانی برای روستاهای تهران در دستو کار قرار گرفت.

نماینده اداره کل محیط زیست در این جلسه اعلام کرد که محیط زیست تهران تا 5 سال آینده ظرفیت دارد و این وضعیت خطرناکی است.

وی گفت: تامین اعتبار برای ایجاد و تجهیز 16 ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر،الزام دستگاه ها به اجرای کلیه مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، تامین اعتبار برای سنجش آلودگی های خطرناک، ایجاد فضای سبز حرم تا حرم از جمله برنامه های سازمان محیط زیست برای توسعه فضای سبز تهران است.

در بخش صنعت، در تهران 8692 مجوز واحد صنعتی وجود دارد، سهم اشتغال در صنعت 278631 نفر، سهم صنف 544487 نفر، سهم معدن 50 نفر، و فرش 24910 نفر است.همچنین در بخش صنعت، مقرر شد تا شهرک صنعتی فناوری تهران (منطقه 22) که مصوبه سال 78 و در دست احداث است تکمیل شود.

براساس این گزارش، تهران، 7192 هکتار جنگل، 84097 هکتار مرتع، 86235 هکتار حوزه آبخیز، 91289 هکتار اراضی ملی، 67657 هکتار اراضی ملی سند دار شده و 2804 هکتار اراضی کاداستر شده دارد.  66545 هکتار از اراضی برای طرح کاداستر و 1692 هکتار از اراضی ملی بدون سند باقی مانده است.

در بخش کشاورزی تهران هم براساس گزارش این دستگاه، طبق برنامه، 139 هکتار از اراضی شهرستان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود.

در بخش آفتاب شهرستان تهران هم که مستعد کاشت های گلخانه ای است به دلیل مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و عدم موافقت املاک و مشتغلات آستان مقدس امام خمینی (ره ) و علی رغم تشکیل جلسات متعدد در فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی و معاونت املاک و مستغلات آستان مقدس امام خمینی (ره )  و پیگیری های مستمر، متاسفانه تاکنون کشت های گلخانه ای رشد قابل توجه نداشته است. 20 هکتار از این اراضی در مزحله اخذ تسهیلات بانکی و ./9هکتار در حال بهره برداری است.

در ادامه این جلسه دانشگاه علوم پزشکی تهران از اجرای 9 پروژه بزرگ عمرانی در تهران براساس برنامه ششم خبر داد که برخی از این پروژه ها تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. احداث بیمارستان مهدی کلینیک، احداث بیمارستان جایگزین انستیتو کانسر، احداث پارکینگ طبقاتی مشترک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و دانشکده پرستاری و مامایی، احداث بیمارستان جدید رازی، احداث بیمارستان شریعتی 2،  و ... از جمله این پروژه ها است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.gb8urhbf0iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما