انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ورود بخش خصوصی برای تامین ۵ هزار مگاوات برق استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "محمد حسن مقیمی" در چهل و سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران اظهار کرد: کمبود منبع تامین انرژی در استان تهران مشکل جدی است و تعداد نيروگاه ها متناسب با ميزان مصرف نيست. اگر روزی استان ها تصمیم بگیرند برق را خودشان تامین و استفاده کنند و دیگر تهران سهمی از نیروگاه های ان ها نداشته باشد حتما شرکت برق با مشکل رو به رو می شود.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و تامین 5 هزار مگاوات برق در طول برنامه 5 ساله افزود: برای تامین این میزان باید سرمایه گذار وارد شود و شما باید آن ها را تشویق کنید. از 5 هزار مگاوات برق باید 2500 مگاوات برق ترکیبی، 1250 مگاوات برق خورشیدی، 1250 مگاوات از طریق نیروگاه های کوچک از سوی بخش خصوصی تامین شود.

استاندار تهران اعلام کرد: اداره اوقاف استان و منابع طبیعی قول تامین زمین برای ساخت نیروگاه را داده اند که باید پیگیری شود تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اقدام کند.

مقیمی با بیان اینکه در استان تهران کمبود پست های برق داریم، اظهار کرد: پست های جديد با اولويت تامين برق صنايع و محله های با جمعيت بالا ايجاد شود، تعويض شبكه های توزيع برق فرسوده در محله های با بافت فرسوده انجام شود.

او ادامه داد: نقاط حادثه خیز در مناطق فرسوده تهران باید توانمند سازی و بازآفرینی شود. شهرداری تهران 15 ناحیه از تهران را در طرح بازآفرینی شهری انتخاب کرده که برق منطقه ای هم باید این نواحی را در اولویت نوسازی شبکه برق قرار دهد.

مقیمی معاونت عمرانی استانداری را تکلیف کرد تا مسئول پیگیری طرح های توسعه شبکه برق از  جمله تامین زمین برای ایجاد کانال انرژی باشد.

او گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت هم باید برای تامین مس و صنایع آلومینیوم و شهرداری ها و دهیاری ها برای اجرای طرح همکاری کنند.

استاندار تهران در ادامه به ضرورت همکاری شهرداران ودهیاران استان تهران در اجرای طرح های توسعه ای شبکه برق اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر برق تهران در شرایط مطلوب نیست، توزیع برق با حداکثر ظرفیت کار می کند. شهرداری ها فکر نکنند که اگر در برق سرمایه گذاری نکنند شهر را اداره کرده اند.

مقیمی با ابراز نگرانی از عملکرد برخی مدیران گفت: نگرانی من از تامین اعتبار نیست، نگران تصمیم نگرفتن برخی مدیران هستم برای پروژه های خود از سازمان برنامه کمک بگیرید، موضوع برق همانند آب حیاتی است

وی اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی و شرکت برق استان تهران باید برای تامین برق شهرک های صنعتی و جلوگیری از آسیب به برق شهری پروتکل امضا کنند.

استاندار تهران همچنین گفت: شرکت برق استان تهران باید با همه دستگاه های اجرایی تفاهم نامه ای امضا کند تا براساس آن دستگاه های اجرایی، وزارتخانه ها، دستگاه قضایی و .. مکلف شوند تا هر سال 10 درصد و هر سال 10 درصد نسبت به سال گذشته در مصرف برق ادارات خود صرفه جویی کنند. 

مقیمی اعلام کرد: براساس مصوبه هیات وزیران دستگاه های اجرایی باید 20 درصد برق مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر و پاک تامین کنند، این موضوع باید با همت شرکت برق استان تهران و تامین اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اجرای بخش خصوصی و نظارت استانداری انجام شود و اگر نیار به تفاهم نامه باشد اقدام کنید. اولویت بندی دستگاه ها از سوی شرکت برق استان انجام گیرد.

با نظر استاندار تهران، صرفه جویی 10 درصدی برق و تامین 20 درصدی برق مصرفی از انرژی تجدیدپذیر به رای گذاشته شد و به عنوان مصوبات جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

انتهای پیام./

 

https://thmporg.ir/vdca.on6k49nu05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما