انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
خرید۱۵۰ قطار «ریل باس» ازچشم بادامی ها/سمفونی سوت قطار در حومه پایتخت
علی محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در حال حاضر قطار شهری چهار خطه محور ری-قرچک-ورامین-گرمسار تا آخر سال 96 به طور کامل بهره برداری می شود. سه خط  آن بهره برداری شده و خط 4 آن را شروع کردیم که بخش از آن (25 الی 30 کیلومتر) انجام شده و تا آخر سال تکمیل می شود.

وی از خرید 150 قطار ریل باس با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت ساخت کره جنوبی خبر داد و گفت: این قطارها هنوز وارد نشده و اگر وارد و راه اندازی شود، تمام قطارهای حومه ای استان تهران تامین می شود.

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن استان تهران گفت: در سال 97 ساختمان ایستگاه های ری جدید، جوانمرد قصاب، قرچک، ورامین، پیشوا و ورامین ساخته می شود. در محور ورامین، پیشوا و گرمسار، خط 6 مترو را به ایستگاه ری جدید و شبکه ریلی پایتخت وصل می کنیم تا تبادل مسافر در این ایستگاه انجام شود. در ایستگاه جوانمرد قصاب با خط یک مترو ایستگاه تبادلی در حال ساخت است. در ایستگاه تهران دو تونل از زیر کلیه خطوط زده می شود و 7 سکو در حال ساخت است تا به مترو خط سه وصل شود.

محمدی همچنین از ساخت پروژه های ریلی قطار شهری دو خطه کرج تا قزوین و زنجان خبر داد و گفت: شهرهای این مسیر به محور گرمسار پوشش داده می شود.

وی افزود: محور چهار خطه اسلامشهر در حال کار است، این پروژه معارضاتی دارد که سرعت کار را گرفته ( لوله آب اصلی اسلامشهر نیاز به جا به جایی دارد) از اسلامشهر تا رباط کریم و بهارستان تا خود پرند پروژه دو خطه در حال کار است.

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن استان تهران از طراحی دو پروژه جدید به درخواست سازمان مدیریت و استانداری تهران خبر داد و گفت: استانداری راه آهن را موظف کرد، خط آنتنی پاکدشت، شریف آباد و ایوانکه، راه اندازی و از ایستگاه ملکی نزدیک شهر قدس انشعابی به سمت ملارد و شهریار و صفا دشت ساخته شود، این پیشنهاد در حال بررسی است.

محمدی اظهار کرد: با دو پروژه جدیدی که از سوی استانداری تکلیف شده و در دستور کار قرار گرفته می توان گفت 80 درصد شهر های مهم استان تهران تحت پوشش حمل و نقل ریلی قرار می گیرند. 20 درصد مابقی مربوط به قسمت های شمالی استان است که راه اندازی ریل در آن مناطق سخت است و هزینه های زیادی دارد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcc.xqsa2bqxxla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما