انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
«سید محمدرضا گلدانی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: «آمار» و «برنامه ریزی» همزاد یکدیگرند و لازمه آن نیز شفافیت در پاسخگویی است.

وی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز «آمار و برنامه ریزی» برگزار شده بود، در جمع مدعوین، معاون، رؤسای گروه و کارشناسان معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ، ضمن تبریک این روز اظهار داشت: موضوع آمار و برنامه ریزی از گذشته تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و امروزه نیز «هوش مصنوعی» به عنوان یکی از دستاورهای مطرح بشر، توانسته است بر پایه آمار، اطلاعات و برنامه ریزی در حوزه های کاربردی متعددی وارد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: در ساختار دستگاه های اجرایی باید یک کارشناس و متخصص حوزه آمار و برنامه ریزی وجود داشته باشد و نباید به حضور رابط آماری که آموزش لازم را طی نکرده و هر از گاهی نیز جابجا می شود، اکتفا کرد.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این نشست اظهار داشت: اصلاح ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به عنوان دغدغه اصلی مطرح است و این سازمان به دلیل قرارگیری در پایتخت، کارکردها و وظایف ملی، باید از ردیف سایر استان ها جدا شود.
در ادامه، «مسعود افشین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سخنانی با اشاره به عملکرد این معاونت اظهار داشت: فعالیت های سال گذشته معاونت آمار و اطلاعات موجب شد که این معاونت از سوی رییس مرکز آمار ایران به پاس تلاشهای معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برای ارتقاء کیفیت و بهبود رود انجام فعالیت های آماری در استان، مورد تجلیل قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس ارزیابی سازمان نقشه برداری کشور، گروه نقشه و اطلاعات مکانی معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز توانست مقام نخست کشوری در عملکرد مربوط به سال ۱۴۰۱ را کسب کند.
وی ضمن اعلام آمادگی برای ایفای نقش جدی در نظام آمار و برنامه ریزی استان افزود:  از سال ۱۳۹۸ سامانه های «اطلاعات آماری» و «اطلاعات مکانی» در استان تهران ایجاد شده و مورد استفاده محققان، مدیران و برنامه ریزان استان قرار می گیرد.
در این مراسم از برگزیدگان آماری استان تجلیل شد.
 
https://thmporg.ir/vdca.wnik49n0i5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما