کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار: معدن درسبد صادرات غیر نفتی استان تهران قرار گیرد

11 بهمن 1396 ساعت 11:33


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، محمد حسین مقیمی در نخستین جلسه شورای معادن استان با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) به موضوع اهمیت تصمیمات شورای معادن اشاره كرد و گفت: شناسایی ذخایر معدنی و اكتشاف، بهره برداری از معادن موجود، پشتیبانی از معدن كاران و مهندسان معدن باید در اولویت دستور جلسات شورای معادن استان باشد.

وی افزود: استفاده از صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی پس از استخراج مواد معدنی مهم است و باید پس از بهره برداری ارزش افزوده ایجاد شود.

مقیمی بر صادرات محصولات معدنی برای تامین بخشی از صادرات غیر نفتی در استان تأكید كرد و گفت: با فعالیت معادن اشتغالزایی بیشتر شده و سطح درآمد مردم افزایش می یابد.

استاندار تهران با بیان اینكه در استخراج معادن توجه به منابع طبیعی و محیط زیست و عمل به قانون نیز باید مورد توجه باشد تصریح كرد: در كنار اكتشاف و بهره برداری و آسیب احتمالی به محیط زیست لازم است بازتوانی محیط زیست و جنگل كاری همزمان با اقدامات معدنی انجام شود.

وی در ادامه سخنانش بهره برداری از معدن را از مصادیق انفال عنوان كرد و افزود: معدن سرمایه ملی است و حراست و تبدیل آن به احسن وظیفه ما است.

مقیمی به فعالیت شورای عالی معادن از زمان شكل گیری اشاره كرد و گفت: باید به گونه ای در شورای معادن استان تصمیم سازی جامع كنیم كه در زمان طرح پرونده ها در شورای عالی مصوب شوند.

استاندار تهران در پایان، كار در معدن را از جمله مشاغل سخت و مهم دانست و گفت: مهندسان و معدنكاران وظیفه سنگینی در بخش های مهم اكتشاف و بهره برداری به عهده دارند.


کد مطلب: 995

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/995/استاندار-معدن-درسبد-صادرات-غیر-نفتی-استان-تهران-قرار-گیرد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir