کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات بازدید رئیس سازمان مدیریت از دامپزشکی تهران؛ دستورات صادر شد

10 اسفند 1394 ساعت 8:59


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ نظارت و رصد عملکرد دستگاه های اجرایی از سوی مسئولان، موجب تقویت نهادها شده و همواره در این روند، پیشنهادات اثرگذاری برای بهبود روش های مدیریتی و بازدهی بالای عملکرد ارائه شده و باعث باز شدن گره های کور اجرایی و مدیریتی می شود.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی پایتخت همانند سنوات گذشته بازدیدهای دوره ای از سازمانها و دستگاه های اجرایی تهران را در دستور کار خود قرار داده که نخستین بازدید با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت تهران از اداره کل دامپزشکی استان تهران بود.

مسیر کمی دور بود؛ ۱۵ کیلومتری جاده مخصوص کرج؛ ساختمانی دو طبقه و قدیمی که ظاهرش نشان می داد سنی بیش از ۵۰ سال دارد. اداره که ریاست آن را دکترر علی اصغر برائی نژاد بر عهده دارد. بعد از احوالپرسی و گپ و گفت معمولی آغاز بازدید با صحبت های آقای مدیرکل آغاز شد.

ترافیک یکی از مشکلات توزیع فراورده های گوشتی

می گفت: آنقدر جمعیت در تهران افزایش یافته که برای رساندن فرآورده های گوشتی و رساندن آن به دست مردم با مشکل روبه رو هستیم و ترافیک اجازه گردش سریع و سرعت بالای خدمات رسانی را گرفته و باید چند اداره دامپزشکی در شهر تهران راه اندازی کرد.

تهران به ۴ اداره دامپزشکی نیاز دارد

ترکی صحبت مدیرکل را تایید کرد و گفت: به نظر می آید برای شهر تهران باید ۴ اداره دامپزشکی در ۴ جهت جغرافیایی شهرایجاد کرد.

اداره دامپزشکی تهران نیرو کم دارد

برائی نژاد در ادامه از ساختار سازمانی و کمبود نیروی انسانی صحبت کرد و افزود: ۴۵۵ نیرو در اداره کل دامپزشکی استان مشغول به کار هستند که برای خدمات رسانی حتی در روزهای تعطیل و جمعه هم کار می کنند. در دامپزشکی فرودگاه امام (ره) ۳۰ تا ۴۰ نیرو نیاز داریم. این درحالی است که این شعبه از دامپزشکی با ۷ نفر اداره می شود.

گردش روزانه ۳۲۰۰ تن فرآورده های گوشتی در تهران

وی ادامه داد: آنقدر حجم کار زیاد است که امکان پاسخ گویی را برای ما محدود کرده، نظارت بر صدها میلیون تن فرآورده دامی و طیور و تامین واکسن برخی دام ها کار حجیمی است. روزانه ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تن گردش فرآورده های دامی در استان تهران داریم که نطارت، تولید و توزیع آن نیروی انسانی لازم دارد.

صادرات دامی تهران؛ ۴۵ میلیون دلار

برائی نژاد همچنین درباره حجم بالای صادرات فرآورده های دامی به کشورهای آسیا، اروپا به ارزش ۴۵ میلیون دلار گفت: بهداشت و سلامت این فرآورده ها باید با استاندارد کشورهای مقصد تطبیق داده شود؛ از طرفی صدها میلیون مواد اولیه دارو وارد کشور می شود؛ این مهم جز وظایفی است که به تهران تفویض اختیار شده اما امکانات لازم فراهم نشده است.

کمبود اعتبار و کسری پایان سال هم یکی از مهترین و البته اثرگذارترین گلایه هایی است که اغلب مدیران کل با دیدن آقای ترکی از آن سخن می گویند که به قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران عملکرد دستگاه ها این انتطارات را به حق می کند.

بودجه دامپزشکی تهران

 برائی نژاد گفت: میزان بودجه هزینه ای اداره کل دامپزشکی استان نزدیک به ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بودجه تملک دارایی ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که نزدیک به ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

وی همچنین افزود: اداره دامپزشکی شرایط  و مشکلات خاصی از لحاظ وجود بیماری های خاص دام، دام و انسان، بیماری در حیات وحش و ...داشته است که برای بهبود ساختار آن بایدبرنامه ریزی اساسی انجام شود.

کاهش آلودگی در فراورده های دامی و طیور در 20 سال گذشته

کاهش آلودگی در فرآورده های دامی و طیور طی ۲۰ سال گذشته از سال ۷۳ تا سال ۹۳، واکسیناسیون دام ها بویژه دام های عشایر، کنترل بیماری ها در سال ۹۴ بویژه ۴ موج بیماری آنفلونزای پرندگان، حجم بالای صادرات محصول و ... از جمله فعالیت های اثرگذار این اداره کل است که از سوی معاون سلامت مدیرکل دامپزشکی استان مطرح شد.

ترکی پس از صحبت های مدیرکل و شنیدن تقاضای مجموعه مدیریتی این دستگاه، افزایش جمعیت در پایتخت را مورد توجه قرار داد و گفت: جمعیت ۳.۵ میلیونی تهران به ۸ میلیون در سال ۹۴ رسیده که باید متناسب با رشد آن، خدمات رسانی هم افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید ابتدا ساختار سازمانی اداره کل تعریف شود و براساس آن نیازها را تامین کرد. برای این هدف مدیریت منابع انسانی اداره باید با کارشناسان برنامه ریزی ما جلسه ای برگزار کنند تا همگام با چشم انداز ۵ ساله ای که برای توسعه استان تهران در نظر گرفته ایم حرکت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: دولت تدبیر و امید سیاستگذاری خود را در بخش منابع انسانی و مالی در قالب ۸ برنامه تدوین کرده که یکی از آن ها تحول اداری و ساختار آن است.

یکی از مشکلات اداره کل دامپزشکی استان کمبود تجهیزات، سرعت پایین شبکه و در نتیجه معطل شدن ارباب رجوع بود که ترکی قول رسیدگی به این مهم را هم داد و گفت: با توجه به گزارشی که به سازمان در این زمینه ارائه خواهید کرد سقف و رقمی به این بخش اختصاص می دهیم.

وی افزود: هزینه هر طرحی که در حوزه فناوری اطلاعات در قالب برنامه ۵ ساله آینده پیش بینی کنید پرداخت خواهیم کرد.

۲۵۰ پست بلاتصدی داریم

ترکی در ادامه از دکتر برائی نژاد پرسید چند پست بلاتصدی در اداره دامپزشکی وجود دارد که وی در پاسخ گفت: ۲۵۰ پست بلا تصدی وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هماهنگ کرده ایم تا در سال ۹۵ تمام نیروهایی که وضعیت بازنشستگی آن ها از پایان سال ۹۴ مشخص شده مشمول سنوات بازنشستگی شوند و برای آن ردیف بودجه ای مشخص در نطر گرفته ایم. این موضوع رسما به حوزه اداری اعلام شده است.

برائی نژاد در ادامه خطاب به مهندس ترکی گفت: ما آمادگی جذب نیروی قراردادی حدود ۲۲ نفر در سال ۹۵ داریم که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قول رسیدگی و هماهنگی داد.

ترکی در ادامه این جلسه از بخش های مختلف اداره کل دامپزشکی استان همچون اداره قرنطینه، مجموعه آزمایشگاه های کنترل بهداشت و ... بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات پرسنل  قرار گرفت.

انتهای گزارش/


کد مطلب: 99

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/99/جزئیات-بازدید-رئیس-سازمان-مدیریت-دامپزشکی-تهران-دستورات-صادر

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir