کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک میلیون و200 هزارامضا دربودجه ریزی سنتی/برنامه ریزی مالی شفاف می شود

30 دی 1396 ساعت 21:39


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی صبخ شنبه در همایش استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد استان ها که در هتل استقلال تهران برگزار شد با خوشامدگویی به مدیران کل و نمایندگان دستگاه های اجرایی سراسر کشور به بیان رویکردها و نکات مهم بودجه ریزی عملکردی پرداخت.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ کار بزرگی در حوزه برنامه ریزی و بودجه کشور رخ می دهد، اظهار کرد: از دهه ۶۰ تا کنون با یک نظام بودجه ریزی سنتی کار کرده ایم. اگر چه توانستیم رضایتمندی دستگاه های اجرایی را در بودجه جاری و عمرانی به دست آوریم اما بازخوردها خوب نبوده است.

وی افزود: پس از سال ها در سال ۹۶ تصمیم گرفته شد تا نظام بودجه ریزی از سال ۹۷ به شکل جدید و مبتنی بر عملکرد و خدمات هر دستگاه استقرار یابد که اولین ویژگی آن اصلاح ساختار است.

ترکی با بیان اینکه شفافیت و نظارت دقیق از نکات خوب بودجه ریزی عملکردی است، گفت: در گذشته شاید همه دستگاه ها با نسبتی مساوی از هم بودجه دریافت میکردند فارغ از اینکه خدمات هر دستگاه متفاوت است. ما تا کنون برای توافقنامه های بودجه ای در استان تهران ۴۰ هزار برگ امضا کردیم که اگر آن را با ۳۰ استان دیگر جمع کنیم تصور کنید چه عددی به دست می آید؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: رویکرد مهم تمرکز زدایی در لایحه بودجه ۹۷ باعث می شود تا سهم دستگاه ملی و استان ها در بودجه جاری برابر شود. در حالی که سال های گذشته ۹۶.۵ درصد بودجه جاری در اختیار دستگاه ملی و ۳.۵ درصد آن در اختیار استان ها بود.

ترکی اظهار کرد: همیشه میگفتیم بودجه و هیچ وقت برنامه و بودجه کنار هم قرار نمیگرفت اما از سال آینده با استقرار نظام بودجه ریزی عملکردی طوری برنامه ریزی شده است که برنامه ها با اولویت در کنار بودجه قرار گرفته است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 982

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/982/یک-میلیون-و200-هزارامضا-دربودجه-ریزی-سنتی-برنامه-مالی-شفاف-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir