کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منابع حذف یارانه‌ها در رفع مشکلات اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌شود

10 دی 1396 ساعت 18:13


پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران/ خبرگزاری فارس نوشت:

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، نعمت‌الله ترکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در موضوع حذف یارانه‌های پردرآمدها نحوه حذف این افراد چگونه است؟ اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها قانون و دولت مکلف به اجرای آن است.

وی تصریح کرد: بر اساس این قانون، 50 درصد منابع درآمدی در اختیار افراد نیازمند باید قرار بگیرد، 30 درصد برای تولید و 20 درصد در اختیار دولت برای موارد خاص و دوره قبل پرداخت نقدی به همه اقشار بی‌عدالتی بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: دولت ملزم به اجرای قانونی شد که پرداخت یارانه را فقط به افراد نیازمند مخصوص دانسته است. دستگاه‌های متولی امر حمایت، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، این مهم را پوشش می‌دهند. نیازمندان زیرپوشش نهادهای حمایتی در یک بخش کار هستند و افراد دیگر نیازمندی که چتر حمایتی ندارند هم در این طرح قرار می‌گیرند.

 ترکی بیان داشت: با توجه به مطالعات وزارت تعاون و کار و رفاه امور اجتماعی افراد بازنشسته هم در این گروه قرار می‌گیرند.

وی افزود: سال گذشته حذف دهک پردرآمد را شروع کرده‌ایم و این مهم ادامه دارد. مددجویان کمیته امداد،  بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، افراد ساکن در دهستان‌هایی با ضریب دهک 6، 7، 8، 9، بیماران خاص، عشایر، گروه‌های نیازمند، بازنشستگان، ایثارگران و سایر ازجمله گروه‌های نیازمند در این قانون هستند. مبنای این پرداخت‌ها خوداظهاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: یک نفر حدود 193 هزار تومان، خانواده دو نفر 340 هزار تومان، سه نفره 460 هزار تومان، چهار نفره 600 هزار تومان و پنج نفر حدود 700 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

ترکی افزود: هر ماه 600 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به‌ حساب افراد واریز می‌شود که اگر با بررسی‌ها 50 درصد این مبلغ برای افراد غیرنیازمند را قطع کنیم، هر ماه حدود 300 هزار میلیارد تومان به چرخه اقتصادی برمی‌گردد. دولت با این مبلغ در مباحث اشتغال‌زایی و مشکلات اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کند.

لینک خبر


کد مطلب: 932

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/932/منابع-حذف-یارانه-ها-رفع-مشکلات-اقتصادی-سرمایه-گذاری-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir