کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشرفت 95 درصدی پروژه های دستگاه های اجرایی در اقتصاد مقاومتی

4 دی 1396 ساعت 14:00


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران درباره مصوبات سی و پنجمین جلسه این ستاد اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال قرار گرفته ایم، پروژه های مختلف دستگاه های اجرایی در حال ارزیابی و بازبینی است تا میزان عملکرد و پیشرفت آن ها طی 9 ماه بررسی شود.

وی افزود: در این جلسه پروژه های سازمان جهادكشاورزی استان تهران در بخش اقتصاد مقاومتی که به میزان ١٤ پروژه است مورد بررسی قرار داده شد.

ترکی گفت: افزایش ضریب خوداتكایی محصولات راهبردی مثل گندم، دانه های روغنی،سیب زمینی و سایر كالاهای ضروری در بخش كشاورزی در اولویت قرار دارد و تاكنون پروژه های جهادكشاورزی استان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد پروژه ها پیشرفت داشته و تا پایان سال به اهداف تعیین شده خواهد رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به چند پروژه خاص اشاره و اظهار کرد: كشت گیاهان دارویی در حوزه كشاورزی برای نخستین بار در استان انجام می شود، این پروژه به شكل گلخانه ای كار خود را آغاز كرده و به شكل بخش خصوصی اداره خواهد شد.

تركی گفت: حدود ١٨٠ هزار شاخه گل رز در این سیستم پیش بینی شده است  و ظرفیت تولید و صادرات یك میلیون گل شاخه بریده در استان داریم و بخش قابل توجهی را كشت گیاهان دارویی به خود اختصاص داده که حدود ٦ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می كند.

وی به راه اندازی پایانه صادرات گل و گیاه تا پایان سال اشاره كرد و افزود: ایجاد پایانه صادراتی محصولات كشاورزی در استان توسط بخش خصوصی در دستور كار است و كل محصولات كشاورزی به شكل زنجیره ای از تولید،توزیع، بسته بندی تا مصرف در این بخش قرار می گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به فعالیت ٩ هزار مركز تولید دام به شكل مستقیم در استان گفت: تعدادی از این مراكز كه نیمه فعال بودند فعال شده و اكنون روزانه ٣٢٠ تن ظرفیت تولید گوشت در استان داریم.

تركی با بیان اینکه در تولید محصولات لبنی استان تهران مقام اول را دارد، گفت: احداث دو مجموعه تولید مواد لبنی در دستور كار است و امسال با یك تن افزایش تولید به ٥.٥ تن محصولات لبنی دست یافتیم.

وی ادامه داد: در تولید قارچ نیز به سطح اول در كشور دست یافتیم و استان از واردات مواد اولیه برای تولید قارچ بی نیاز شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: استان تهران رتبه نخست بهره مندی از سامانه های نوین آبیاری،جذب تسهیلات خطوط مكانیزه صنایع تبدیلی و تكمیلی را دارا است.

تركی گفت: حدود ٨٠ درصد پروژه های جهاد كشاورزی در اقتصاد مقاومتی محقق شده و استان تهران آماده ایجاد فرصت شغلی با بهره مندی از تسهیلات دولت برای اشتغالزایی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 904

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/904/پیشرفت-95-درصدی-پروژه-های-دستگاه-اجرایی-اقتصاد-مقاومتی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir