کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویب 30 مصوبه در شورای برنامه ریزی استان تهران در قرچک

2 دی 1396 ساعت 13:25


نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره مصوبات چهاردهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که در شهرستان قرچک برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه، 4 کارگروه اقتصادی، اشتغال، سرمایه گذاری، عمرانی- زیربنایی،  محیط زیست، فرهنگی، صنایع دستی، توسعه روستایی و عشایری،  بهداشت و درمان سلامت و خانواده تشکیل جلسه داد و تصمیمات خوبی در همه زمینه ها گرفته شد.

وی افزود: در حوزه صنعت و معدن حدود 52 واحد صنعتی فعال و نیمه فعال وجود دارد که تا ده روز آینده تعیین و تکلیف می شود. سطح تسهیلات مربوط به بانک را هم حوزه شهرستانی پیگیری و رصد می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شهرک صنعتی تازه تاسیس قرچک با مساحت حدود 700 هکتار زمین با 600 واحد جانمایی شده که تا الان حدود 15  واحد مستقر شده اند.  قرار شد تا حوزه زیرساخت آب، برق، گاز آن تا پایان سال قطعی شود. از همه واحدهای تولیدی که می خواهند در شهرک صنعتی مستقر شوند دعوت می کنیم چون این آمادگی وجود دارد.

ترکی به حوزه های کشاورزی، توسعه صنایع گلخانه ای و تبدیلی در بخش اشتغال اشاره کرد و گفت:  توسعه این بخش ها در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد تا سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی با توجه به ظرفیتی که شهرستان دارد انجام شود. همچنین مقرر شد  با توجه به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان تک رقمی حدود 7 درصد است، این رقم سالی 1 درصد به نسبت استان کم شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین از ساخت کمربندی جنوبی شهرستان قرچک خبر داد و گفت: با تفاهمی که با شهرداری شهرستان ایجاد شد قرار شد تا پایان سال کمربندی نهایی شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

وی درباره مقاوم سازی خانه های روستایی شهرستان قرچک اظهار کرد: بنیاد مسکن، دهیاری ها، بخشداری ها و حوزه روستایی استان قرار شد تا پایان برنامه توسعه، تمام روستاهایی که نیاز به مقاوم سازی دارند را در دستور کار قرار دهند. در این جلسه حدود 8 روستا برای مقاوم سازی در دستور کار قرار گرفت. 

ترکی از برگشت سهمیه آب شهرستان قرچک از سد ماملو خبر داد و گفت: تصمیم های خوبی در زمینه ایجاد تصفیه خانه فاضلاب  و افزایش کیفیت آب در این شهرستان گرفته شد و مقرر شد تا 6 ماه آینده تمام آب های نامتعارف سطح شهرستان ساماندهی شوند. بخش تصفیه خانه شهرستان کار را آغاز کرده است. مدیرعامل آب منطقه ای هم اعلام کرد سهمیه آب شهرستان از سد ماملو به خود شهرستان اختصاص می یابد.

به گفته وی حدود 150 هکتار از اراضی منابع طبیعی برای ایجاد کمربند سبز در قرچک دستورکار قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره تصمیمات مهم حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: با توجه به گزارش حوزه گردشگری شهرستان، مقرر شد تا موزه تاریخی-فرهنگی با منابع سازمان مدیریت و تهیه زمین از سوی خود شهرستان ساخته شود. همچنین قرار است تا همه کاوش هایی که در منطقه انجام گرفته در اختیار خود شهرستان قرار گیرد.

به گفته ترکی تکمیل سالن های ورزشی و رساندن آن به سرانه استان طبق برنامه توسعه، ساخت دو فضای آموزشی 15 کلاسه،  تجهیز بیمارستان 94 تخت خوابی تا اردیبهشت ماه 97 و افتتاح آن در دهه فجر 97 دستور کار قرار گرفت.


کد مطلب: 902

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/902/تصویب-30-مصوبه-شورای-برنامه-ریزی-استان-تهران-قرچک

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir