کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتصاب جدید در پایتخت/ «شیرین» معاون سازمان مدیریت شد

2 دی 1396 ساعت 8:24


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مراسم معارفه سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان مدیریت تهران با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان، علی کرمی پور رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی و کارشناسان گروه توسعه و مدیریت منابع انسانی برگزار شد.

در این مراسم، ترکی طی حکمی "علی شیرین" را به سمت "سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی" سازمان مدیریت تهران منصوب کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این مراسم معاونت توسعه منابع انسانی را یکی از مهمترین بخش های سازمان عنوان کرد و گفت: تربیت مدیر و نیروی انسانی، ارتقاء و افزایش بهره وری و هر آنچه در یک سیستم اداری می گذرد به این معاونت برمی گردد.  

وی در ادامه به ابلاغیه مهم دولت در زمینه نظام سلامت اداری اشاره و اظهار کرد: این نظام ۸ برنامه دارد که انتظار ما در این حوزه محقق نشده است. ارتقا علمی دستگاه های اجرایی، تربیت مدیران، آموزش کارکنان، ساماندهی نیروهای انسانی و اصلاح این ساختار باید در دستور کار معاونت قرار گیرد.

ترکی با بیان اینکه تهران در سند آمایش شهری الکترونیک تعریف شده است، گفت: تلاش شما باید  با رویکرد توسعه ای براساس برنامه آمایش، برنامه ششم توسعه، اسناد توسعه ای استان و رساندن پایتخت به اهداف مورد نظر در این اسناد باشد. معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی باید سندی راهبردی برای اهداف خود تهیه کرده و به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کند. در بخش ارائه خدمات به ارباب رجوع "میز خدمت" و "رضایتمندی مردم" باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اولویت معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی را ارتقا سلامت اداری در دستگاه های اجرایی دانست و افزود: ساماندهی ساختار و تشکیلات اداری هدف بعدی این معاونت است. متاسفانه برخی ساختارهای اداری متعلق به ۴۰ سال گذشته بوده و پست های بلاتصدی فراوانی وجود دارد. نیروهای اداری نیاز به بروز رسانی و نیروهای مازاد نیازمند تعیین و تکلیف هستند.

ترکی اظهار کرد: نقشه راه اصلاح نظام اداری طبق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری، مصوبات شورای عالی اداری کشور تنظیم شده که بر اساس آن وضعیت کنونی و آینده نظام اداری در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شده است.  

وی به کمرنگ بودن نظارت اداری اشاره کرد و افزود: هوشمندسازی اداری، مدیریت منابع انسانی، توسعه فرهنگ سازمانی از جمله مهمترین اهداف اصلاح نظام اداری است. باید بدانید که ما تنها دستگاه خدمت دهنده نیستیم بلکه ناظر و برنامه ریز هم هستیم.

در ادامه این مراسم "علی شیرین" سرپرست جدید معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان مدیریت تهران از حسن اعتماد و انتخاب ریاست سازمان تشکر کرد.

وی اظهار کرد: ساختار و فرآیندهای نظام اداری باید تقویت شود و علی رغم چالش هایی در بدنه منابع انسانی که از سازمان جدا شود یا بماند باید خط و مشی های ابلاغ شده را مشخص و اجرایی کنیم.

اصلاح ساختار اداری باید هم اکنون ایجاد شود، وجود یک سازمان قوی بهتر از دو سازمان در کنار هم است. ما نشان داده ایم که تضادی میان اجرای خط و مشی در یک سازمان با تغییرات گسترده ساختاری وجود ندارد. اگر قرار است دولت را کوچک کنیم سازمان اداری استخدامی اول باید از خودش شروع کند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 898

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/898/انتصاب-جدید-پایتخت-شیرین-معاون-سازمان-مدیریت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir