کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت های اقتصادی و اعتباری لایحه بودجه سال ۹۷ اعلام شد

29 آذر 1396 ساعت 14:47


به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر نعمت الله ترکی گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ با الهام از سیاست های کلان کشور از جمله سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با جهت گیری اساسی استفاده حداکثری از منابع بودجه عمومی و تلفیق آن با سایر ظرفیت های سرمایه ای متنوع سازی روش های تامین منابع پروژه های عمومی از یک سو و جلب مشارکت بخش غیردولتی و امور مشارکتی تنظیم شده است.

ویژگی های لایحه بودجه در ۴فصل اصل تقسیم شده که فصل اول اطلاحات ساختاری در تدوین بودجه است که متمرکز به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد شفافیت و انضباط بودجه ای و حرکت به سمت تمرکز زدایی است سر فصل دوم با اولویت های برنامه ای از قبیل موضوع آب، محیط زیست و ساماندهی پسماندها و مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها توسعه گردشگری حمل و نقل ریلی ساماندهی حمل و نقل عمومی توجه به مسکن و بافت های فرسوده و مناطق آسیب دیده می باشد.

همچنین اشتغال گسترده و تولید مشارکت عمومی و خصوصی در بخش های عمرانی و پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی و همچنین صادرات غیر نفتی از شاخص های سرفصل سوم لایحه می باشد.

سرفصل چهارم توجه به عدالت اجتماعی و تلاش برای حذف فقر مطلق جاعمه از طریق اعمال سیاست های مناسب اقتصادی و حمایتی ماندد افزایش پرداخت های نقدی و قراردادن تمام افراد با درآمد پایین فرهنگی حمایتی و تلاش برای بهبود بهداشت و سلامت مردم از موارد سرفصل های بودجه سال ۹۷ می باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 895

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/895/ظرفیت-های-اقتصادی-اعتباری-لایحه-بودجه-سال-۹۷-اعلام

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir