کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستورات چهارگانه استاندار تهران در بهارستان

24 مهر 1396 ساعت 6:41


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، محمدحسین مقیمی صبح امروز(۲۳ مهرماه) در نخستین سفر شهرستانی خود وارد بهارستان شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان با کمیته برنامه ریزی شهرستان در چهارکارگروه (اقتصادی اشتغال سرمایه گذاری و آموزش و پژوهش)،(فرهنگی اجتماعی بانوان و خانواده و سلامت)،(عمرانی زیربنایی شهرسازی و آمایش سرزمین) ، (میراث فرهنگی صنایع دستی توسعه روستایی و عشایر) با حضور فرماندار بهارستان،رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، معاونان استاندار،جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و نماینده شهرستان در مجلس حضور یافت.

مقیمی در نخستین جلسه کارگروه شورای برنامه ریزی شهرستان بهارستان نکات زیر را یادآور شد و دستوراتی صادر کرد: 

*توجه به کمبودهای شهرستان و اتخاذ راه حل های مناسب در دستور کار این سفر قرار می گیرد.

*با وجود واحدهای نیمه فعال نیازی به سرمایه گذاری جدید نیست.

*۴۹۷ واحد صنعتی تعطیل و نیمه فعال در بهارستان طبق گزارش ها وجود دارد.این واحدها سرمایه های کشور هستند و لازم است با همکاری دستگاه ها این واحدها فعال و تعیین تکلیف شوند.

*اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید نیازمند همکاری همه دستگاه ها است و برای دستیابی به اهداف اقتصادی باید سرمایه های موجود و واحدهای اقتصادی شناسنامه دار و دلایل تعطیلی و نیمه تعطیلی هریک از واحدها شناسایی شوند.

*هرگونه فعالیت صنفی در بهارستان باید مجوز داشته باشد، واحدهای کشاورزی و گردشگری شهرستان بهارستان باید شناسایی شده و وضعیت فعالیت آنها مشخص شوند.

*حل مشکلات عرضه محصولات تولیدی در بخش مبلمان و کیف و کفش در بهارستان می تواند تاثیر زیادی در اشتغالزایی منطقه به دنبال داشته باشد و راه اندازی جشنواره های عرضه مبلمان، کیف و کفش و محصولات خانگی در این بخش موثر است.

در ادامه فرماندار بهارستان گزارشی از وضعیت شهرستان در بخش های مختلف اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری  و همچنین فضاهای آموزشی و درمانی بهارستان ارائه داد.

همچنین مدیران جهادکشاورزی،صنعت معدن و تجارت استان و جمعی از مدیران اقتصادی دربهارستان گزارشی از وضعیت شهرستان در حوزه های اقتصادی،صنایع و اشتغال ارائه دادند.

در ادامه با دستور استاندار مقرر شد جزئیات واحدهای صنعتی و کارخانه های فعال و نیمه فعال بهارستان در گزارشی تا دو هفته آینده ارائه شود.

محمدحسین مقیمی در دومین کارگروه کمیته برنامه ریزی بهارستان با موضوعات فرهنگی،اجتماعی بانوان و سلامت و بهداشت پس از ارائه گزارشی از وضعیت مدارس شهرستان به ضرورت توجه به فضاهای آموزشی در بهارستان اشاره کرد و گفت: با ترغیب خیرین در حوزه مدرسه سازی می توان با کمک دولت ساخت مدارس را در بهارستان تقویت کرد و لازم است شورای خیرین شهرستان با حضور افراد خوش نام و علاقمند فعال شود.

در ادامه گزارشی از وضعیت سالن های ورزشی در بهارستان ارائه شد.

استاندار تهران با بیان اینکه با همکاری شهرداری ها می توان سالن های موجود شهرستان در حوزه ورزشی تجهیز شوند افزود: ۲۰ سالن ورزشی سرپوشیده و فضاهای باز ورزشی با همکاری شهرداری می توانند مجهز شوند.


کد مطلب: 893

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/893/دستورات-چهارگانه-استاندار-تهران-بهارستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir