کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واگذاری نواحی صنعتی جهاد کشاورزی به شرکت شهرک های صنعتی استان تهران

24 مهر 1396 ساعت 5:56


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران،شاهپور قنبری گفت: بر اساس قانون حمایت از نواحی صنعتی، تمامی نواحی صنعتی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی باید در اداره و اسناد به شرکت شهرک های صنعتی استانی واگذار شود.

وی افزود: طبق ماده 4 آئین نامه، مالکیت اراضی منابع ملی و دولتی مورد نیاز نواحی صنعتی باید به قیمت منطقه ای و به صورت قطعی به شرکت شهرک های صنعتی واگذار شود که در خصوص ناحیه صنعتی شهید ملاآقایی ورامین نیز جهاد کشاورزی شهرستان باید سند را به این شرکت منتقل کند چون دیوان محاسبات اجازه هزینه کردن در جایی که در مالکیت شهرک صنعتی نیست را صادر نمی کند.

قنبری تصریح کرد: در سال 1386 صورتجلسه ای به امضاء نمایندگان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی وقت رسیده ولی تاکنون هیچ نظارت و اداره ای از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در این منطقه صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، باید هر چه سریعتر این واگذاری صورت گرفته و سند این منطقه منتقل شود تا بتوانیم کاستی ها را برطرف کرده و واحدهای صنعتی مستقر در این منطقه را از خدمات نواحی صنعتی برخوردار کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در خصوص تبدیل شدن ناحیه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی غیر دولتی گفت: منطقه صنعتی خیرآباد با وسعت 350 هکتار، یکی از مناطق مهم صنعتی شهرستان ورامین است که ساماندهی آن برای تبدیل به شهرک صنعتی غیردولتی در دستور کار کمیسیون زیر بنایی دولت مطرح شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 600 قرارداد فعالیت و استقرار واحدهای صنفی و صنعتی در منطقه صنعتی خیرآباد منعقد شده و تولید کنندگان مشغول فعالیت در این منطقه صنعتی هستند.

قنبری گفت: با جمع آوری اطلاعات منطقه ای و در راستای ساماندهی صنایع مستقر در این منطقه، بررسی وضعیت آن در دستور کمیسیون ساماندهی زیر بنایی دولت قرار گرفت و پس از رفع شدن برخی از مسائل زیست محیطی و جهاد کشاورزی، تبدیل آن به شهرک صنعتی غیر دولتی ابلاغ می شود.


کد مطلب: 892

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/892/واگذاری-نواحی-صنعتی-جهاد-کشاورزی-شرکت-شهرک-های-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir