کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دور جدید سفر استاندار تهران به شهرستان های پایتخت

17 مهر 1396 ساعت 5:51


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، محمدحسین مقیمی در نشست با حضور ائمه جماعات،نمایندگان، فرمانداران، شهرداران شهرستان های غرب استان تهران،فتاح مدیرکل کمیته امداد امام (ره) و معاونان استاندار نکات زیر را بیان کرد:
 
*مسئولان زیادی در استان تهران هستند که استاندار با کمک آنها می تواند استان را مدیریت کند، اما این نگاه که استاندار می تواند کنار بنشیند و دیگر مدیران مشکلات استان را حل کنند، عامل اصلی مشکلات استان است.
 
*طی ۲۰ سال اخیر شهرستان های اطراف تهران توسعه زیادی یافتند و شهرهایی با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که زیرساخت  آنها پاسخگو نیستندو باید با همفکری دستگاه ها عدم توسعه این مناطق را جبران کرد.
 
*سفرهایی به شهرستان های استان تهران خواهیم داشت، شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور دستگاه های فعال اجرایی در شهرستان ها برگزار می شود و در کنار آن سه کمیته عمرانی،اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برگزار می شود ودر پایان هر سفر شورای تامین هر یک از شهرستان ها مشترک با شورای تامین استان و ملاقات مردمی نیز با شهروندان برگزار خواهد شد.
 
*توقع داریم فرمانداران و ائمه محترم جمعه در کمیته های تخصصی موضوعات و مشکلات را مطرح کنند و بیشتر در مواردی که بودجه ها مصوب شده است متمرکز خواهیم شد.
 
*حل مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاری های مردمی یکی از اولویت های استان تهران است و از توسعه سرمایه گذاری ها که موجب رونق و اشتغالزایی است،استقبال می کنیم.

*در سفر به شهرستان های استان تهران که با حضور مدیران دستگاه های مختلف خواهیم داشت همه مسایل شهرستان با اولویت بندی بررسی و تصمیم گیری می شود.
 

*امسال با مصوبه مجلس یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه استانی مصوب شد که می تواند برای جبران عقب ماندگی ها موثر باشد.
 
*مصوبه دیگری در برنامه ششم است که براساس آن اعتبارات ارزش افزوده  مبتنی بر جمعیت توزیع می شود  که بهره مندی از آن امکان خوبی فراهم می کند.
 
*در مسایل تخصصی دخالت نخواهیم کرد،هر کدام از بخش های کشاورزی،نیرو و سایر بخش ها متولیان خود را دارد و ما تنها باید تلاش کنیم تا موانع بر سر راه این بخش ها را برداریم تا امور طبق سیاست دستگاه ها ساماندهی شود.
 
*سیاست اصلی ما اجرای برنامه سند چشم انداز و برنامه پنج ساله توسعه است و اقدامات دستگاه ها طبق وظایفشان در این برنامه ها ارزیابی می شود.

*سعی ما آن است که مسایل استان را با طرح در مجامع رسمی حل کنیم و خیلی از مشکلات استان قابل رفع هستند.

استاندار تهران بر حمایت از نگاه مردمی و خیرین در ساخت مدرسه،مسکن،خوابگاه دانشجویی و توسعه دانشگاه ها، بیمارستان ها و سایر بخش ها تاکید کرد.


کد مطلب: 884

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/884/دور-جدید-سفر-استاندار-تهران-شهرستان-های-پایتخت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir