کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هفتمین شورای برنامه ریزی/تعیین تکلیف110 هزار واحد صنفی غیرمجاز

28 شهريور 1396 ساعت 9:34


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، عصر دوشنبه چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست سید حسین هاشمی استاندار تهران، دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و حضور مدیران دستگاه های اجرایی  برگزار شد.

در این جلسه موضوع ساماندهی شهرك های صنعتی و صنوف غيرمجاز مطرح و تصميماتی در اجرای برنامه ششم توسعه در سازمان ميراث فرهنگی و صنعت و معدن اتخاذ شد. نعمت الله ترکی در حاشیه جلسه درباره مصوبات شورای برنامه ریزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسات شورای برنامه ریزی مقرر شده که تا پایان برنامه ششم توسعه واحدهای صنفی غیر مجاز که قابلیت فعالیت در استان تهران را دارند برابر نظر صنف و اتحادیه ها پروانه دار شوند.

وی درباره ساماندهی صنوف مزاحم گفت: واحدهای آلاینده در استان و شهر تهران در 4 تا 5 نقطه که جانمایی شده است منتقل می شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران همچنین درباره فعالیت شهرک های صنعتی غیرمجاز نیز اظهار کرد: از گذشته 11 شهرک صنعتی غیر مجاز در استان تهران فعالیت می کردند که در مرحله اول با مصوبه هیات وزیران ساماندهی 7 شهرک صنعتی ابلاغ و تصویب شد.

ترکی با بیان اینکه 5 شهرک صنعتی غیر مجاز هفته آینده در کارگروه آمایش و زیربنایی قرار می گیرند، گفت: در جلسه آینده شورای برنامه ریزی استان 11 شهرک صنعتی غیر مجاز تعیین تکلیف می شوند.

وی ادامه داد: 150 کارگاه حجاری (سنگ های تزئینی) و پایانه صادراتی و نمایشگاهی سنگ استان در شهرک صنعتی شمس آباد احداث می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در خصوص ساماندهی و انتقال واحدهای تولیدی پوشاک استان تهران اشاره کرد و گفت: انتقال این واحدها به 2 نقطه در نظر گرفته شده است که یک نقطه آن قرچک و نقطه دیگر از سوی واحدهای صنفی مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هر جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه، 2دستگاه (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت ، معدن و تجارت) سند برنامه ریزی خود را ارائه خواهند داد، یادآور شد: برنامه عملیاتی این دستگاه ها از طریق سازمان مدیریت و برنامه پیگیری خواهد شد.

ترکی افزود: از ابتدای امسال فعالیت ها بنابر سند توسعه ششم در نظر قرار گرفته شده و سیاست ها، اهداف و راهبرد ها برای 16 شهرستان استان تهران ابلاغ شود.


کد مطلب: 870

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/870/هفتمین-شورای-برنامه-ریزی-تعیین-تکلیف110-هزار-واحد-صنفی-غیرمجاز

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir