کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرخوش سازمان برنامه؛ راه اندازی سامانه جامع دریافت خدمات شهروندان

1 شهريور 1396 ساعت 13:51


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان برنامه و بودجه استان تهران ، نعمت‌الله ترکی در مورد جزئیات جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهران گفت: در جلسه امروز چند طرح مربوط به شهرستان فیروزکوه مطرح شد که در بخش های حوزه کشاورزی و صنعت مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شده بود شهرستان فیروزکوه با هدف  تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مراکز تولید گل محمدی زیر کشت قرار گیرد. سال گذشته 530 هکتار زمین در قالب 23 تعاونی برای اجرا مصوب شد و اشتغالزایی بسیار خوبی هم به همراه داشت و امروز مطرح و مسایل و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: مقرر شد تا دو هفته آینده دستگاه‌های متولی امر مانند حوزه های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و حوزه صنعت، معدن و تجارت این کار را انجام دهند و زمین را هم واگذار کنند تا مشکلات موجود برطرف شود.

وی تصریح کرد: در کنار این واحدهایی که صنایع تبدیلی منظور می شوند به ویژه برای واحد گل محمدی کارخانه‌ای احداث شده است که برای کشت این واحد هم در آینده نزدیک اقدام خواهد شد.

ترکی با اشاره به بخش تولید در حوزه صنعت گفت: در بخش تولید در حوزه صنعت هم 3 کارخانه بزرگ صنایع تبدیلی در حال راه‌اندازی است که ظرفیت اشتغالزایی برای 2 هزار نفر را دارد که مشکلات جدی در حوزه گازرسانی و آب رسانی داشتند که امروز مصوب شد تا 2 هفته عادی پیگیری و در جلسه آینده نتیجه نهایی اعلام شود تا مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به بخش راه و شهرسازی تصریح کرد: مصوباتی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی مطرح کرده بودند امروز مورد بررسی قرار گرفت. یکی از مباحث مهم رفع نقاط حادثه‌خیز استان بود، طبق طرح‌هایی که در این راستا اجرایی شده بود 57 نقطه حادثه‌خیز در سال 95 بررسی و هدف‌گذاری شده بود که طبق گزارش امروز از این تعداد 47 نقطه حادثه‌خیز رفع شده است.

وی ادامه داد: طبق ارایه گزارش امروز با رفع نقاط حادثه‌خیز در سال 94 و 95 حدود 2 درصد کاهش تلفات داشتیم که برای سال 96 هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم باز هم شاهد کاهش تلفات در این زمینه باشیم.

ترکی تصریح کرد: سایر نقاط حادثه‌خیز شامل گردوک، ‌ آبعلی، گردنه هراز، کمربندی دماوند و تعویض پل‌های عابر پیاده می‌باشد که جزو اولویت برنامه‌های ما قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حوزه شهرستان ورامین جاده آب باریک به چرمشهر تا گرمسار که جزو نقاط حادثه‌خیز محسوب می‌شوند اقداماتی صورت گرفته و مشکلات‌شان نیز تا حدودی برطرف شده است.

ترکی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های جدید در آسفالت راه‌های روستایی و شهری نیز در جلسه امروز در دستور کار قرار گرفت، گفت: استان تهران در سال گذشته به عنوان استان پایلوت انتخاب شد و اقدامات خوبی هم در بخش فناوری صورت گرفت. در این راستا همکاران سیمان را به عنوان جایگزین آسفالت پیشنهاد دادند که در حال بررسی است.

وی از راه‌اندازی سامانه جامع خدمات‌رسانی شهروندان خبر داد و افزود: این طرح با همکاری پارک علم و فناوری طرح‌ریزی و در حال تحقیق و بررسی است که ابتدا به صورت پایلوت در استان تهران و در صورت موفقیت به کل کشور تسری می شوذ. راه‌اندازی این سامانه هم باعث کاهش هزینه‌ها و هم مقاومت راه‌ها می شود که امیدواریم این طرح تا پایان سال اجرایی شود.

وی با اشاره به دلایل راه‌اندازی این سامانه خدمات‌رسانی اظهار کرد: ما در استان تهران به ویژه کلانشهر تهران با مشکلاتی از قبیل حمل و نقل، آلودگی و ایاب و ذهاب شهروندان مواجه هستیم لذا برای رفع این مشکلات با یک بخش خصوصی صحبت کردیم که مقرر شد سامانه ای تحت این عنوان راه‌اندازی شود که شهروندان به صورت تلفنی و آنلاین خدمات خود را از دستگاه‌های دولتی و خصوصی دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: به عنوان مثال از طریق این سامانه هر کدام از شهروندان در منزل و یا محل کار خود می توانند خدمات خود را از دستگاه های مربوطه دریافت کنند. شماره تلفن این سامانه در صورت اجرایی شدن طرح در اخیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا از این طریق بتوانند خدمات خود را بدون ایاب و ذهاب دریافت کنند لذا راه اندازی این سامانه می تواند در کاهش مشکلات آلودگی هوا، ترافیک و ایاب و ذهاب شهروندان داشته باشد.

وی گفت: جزییات این طرح در جلسه آتی اقتصاد مقاومتی مطرح و اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار روز را بخوانید. /


کد مطلب: 850

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/850/خبرخوش-سازمان-برنامه-راه-اندازی-سامانه-جامع-دریافت-خدمات-شهروندان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir