کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منطقه صنعتی خیرآباد غیردولتی شد؛ ایجاد سه هزار فرصت شغلی جدید

13 مرداد 1396 ساعت 7:45


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، محمدرضا یوسفی اظهار کرد: منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی در مساحت 350 هکتار و در 677 قطعه احداث شده که از این میزان ، 118 هکتار آن در قالب 330 واحد فعال و 23 هکتار در قالب 130 واحد غیر فعال می باشد.

وی افزود: در 95 هکتار از این اراضی در قالب 35 قطعه فعالیت کشاورزی انجام می شود.

یوسفی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی هیأت امناء این منطقه صنعتی 2 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.

فرماندار ورامین افزود : عمده تولیدات این منطقه بلورسازی ، ریسندگی ، تولید پارچه و پوشاک، صنایع فلزی، صنایع سلولزی و صنایع پلاستیک است که بسیاری از این واحدها سابقه طولانی در صادرات محصولات به خارج از کشور دارند.

وی بیان کرد: در سال های اخیر بسیاری از سرمایه گذاران با تصور این که این مجموعه شهرک صنعتی مصوب است، اقدام به سرمایه گذاری و احداث کارگاه و ایجاد اشتغال کرده اند ولی با محقق نشدن خواسته های آن ها، مجبور به اخذ مجوز صنفی کرده اند و تا زمان تصویب منطقه به شهرک صنعتی غیر دولتی، صدور مجوز صنعتی برای آن ها میسر نیست.

یوسفی اظهار کرد: با تصویب تأسیس شهرک صنعتی غیر دولتی علاوه بر امکان صدور مجوز های صنعتی داخل محدوده شعار 120 کیلومتری شامل صنایع غذایی، صنایع نوین و نساجی، زمینه ایجاد 3 هزار فرصت شغلی جدید در منطقه شد و فعالیت 400 واحد تولیدی نیمه فعال از سر گرفته می شود.

وی بیان کرد: با تصویب تأسیس شهرک صنعتی غیر دولتی در خیرآباد ، واحدهای صنعتی از مزایایی همچون معافیت گمرکی به منظور وارد کردن ماشین آلات، دریافت تسهیلات بانکی، تأمین امنیت ورود و خروج کالا، افزایش رقابت پذیری، افزایش اشتغال و امکان تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری مورد نیاز واحدها از طریق صندوق های ضمانت سرمایه گذاری بهره مند می شوند.

فرماندار ورامین اظهار کرد: با جمع آوری اطلاعات منطقه ای موضوع تبدیل وضعیت منطقه صنعتی خیرآباد در دستور کمیسیون ساماندهی زیر بنایی دولت قرار گرفت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تبدیل این منطقه صنعتی، به عنوان شهرک صنعتی غیر دولتی فعالیت خود را اعلام کرد.

شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر، سالاریه، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد، از 750 واحد تولیدی خرد، متوسط و بزرگ برخوردار است.

از مجموع واحدهای تولیدی، 330 واحد مجوز صنعتی و 420 واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر هستند.


کد مطلب: 840

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/840/منطقه-صنعتی-خیرآباد-غیردولتی-ایجاد-سه-هزار-فرصت-شغلی-جدید

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir