کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهرک های صنعتی تخصصی در استان تهران راه اندازی می شود

3 تير 1396 ساعت 11:44


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سیدحسین هاشمی در پایان جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری، دولت اجرای واقعی اقتصاد مقاومتی را در دستور کار دارد و استان تهران خوشبختانه در بخش های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی توفیقات خوبی به دست آورد.
 
هاشمی افزود: استان تهران در بخش کشاورزی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی رتبه نخست را به دست آورده است و رتبه های برتری در بخش های دیگر نیز کسب کرده ایم و از مدیران و دست اندرکاران اداری استان تشکر می کنیم.
 
وی با بیان اینکه در این جلسه اقدامات چند دستگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت تصریح کرد: ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی از جمله سیاست های اصلی استان است که از آن جمله شهرک صنفی تخصصی پوشاک در حال راه اندازی است.
 
به گفته استاندار تهران شهرک صنعتی دارویی در برنامه زمان بندی 5 ساله در شهرستان ملارد در مساحت 40 هکتاری جانمایی شده است.
 
هاشمی با تاکید بر اینکه براساس قانون ایجاد صنایع جدید تا 120 کیلومتری استان محدودیت دارد گفت: ساماندهی صنایعی که بیش از 30 سال از عمر آنها می گذرد در دستور کار قرار دارد تا علاوه بر به روز شدن، ایجاد اشتغال جدید و افزایش قدرت رقابت را همراه دارد.
 
استاندار تهران به گزارش های ارایه شده از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت، ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تعاون روستایی در خصوص برنامه های اقتصادی مقاومتی در سال 96 اشاره کرد و افزود: سال گذشته در بخش صنعت معدن و تجارت برای بیش از 71 هزار نفر شغل ایجاد شده است که در سالجاری برای این بخش 55 هزار نفر پیش بینی ایجاد اشتغال می شود.
 
هاشمی بر اتمام واحدهایی که بین 60 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند تا پایان سال تاکید کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه امسال ایجاد تا 130 هزار شغل در استان پیش بینی می شود عنوان کرد: پس از بررسی نهایی آمار دقیق و رسمی اعلام خواهد شد.

هاشمی در ادامه سخنانش به اهمیت خدمات فنی و مهندسی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 70 درصد صادرات استان تهران در خدمات فنی و مهندسی بوده است که بیش از 6 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

 وی در پایان به وجود 200 هزار واحد صنفی و خدماتی غیر مجاز در استان اشاره کرد و افزود: ساماندهی این واحدها از گذشته در دستور کار بوده است و امیدواریم با برنامه ریزی های پیش بینی شده امسال به رونق اقتصادی بیشتری دست یابیم.

 


کد مطلب: 803

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/803/شهرک-های-صنعتی-تخصصی-استان-تهران-راه-اندازی-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir