کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در استان تهران/50 درصد نیروی کار مهارت ندارند

3 تير 1396 ساعت 9:37


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در سال 1396 در هوای گرم آخرین روزهای بهار به ریاست سید حسین هاشمی استاندار تهران و نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران در طبقه 16 استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه استاندار تهران با تاكید بر لزوم پرهیز از انحرافات در اجرای بودجه گفت: تبادل اطلاعات و دقت در اجرای قانون انحرافات را به حداقل می رساند.

استاندار تهران پس از ارایه گزارش سازمان ثبت احوال از روند صدور شناسنامه های الكترونیك در استان تقدیر كرد و افزود: نتیجه سرعت و دقت درست در صدور شناسنامه ها در انتخابات خود را نشان داد.

هاشمی در مورد اهمیت آموزش مهارت از سوی آموزش فنی و حرفه ای گفت: در سال تولید و اشتغال ضرورت دارد كه مهارت آموزی افراد جویای كار در اولویت قرار بگیرد.

براساس این گزارش، مقرر شد تا پایان سال 96، 100هزار فرصت شغلی برای افراد جویای کار استان تهران ایجاد شود.

در ادامه مدیرکل فنی و حرفه ای تهران گزارش عملکرد خود را به اعضای جلسه ارائه کرد که نعمت الله ترکی گفت: باید در واحدهای صنفی و صنعتی اداره کل فنی حرفه ای اعلام کنند چه مهارتهایی را می توانند ارائه دهند و این آموزش ها باید برای کارکنان دولت هم انجام شوند که از مصوبات این جلسه است.

نعمت الله تركی رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در پایان جلسه در جمع خبرنگاران به موضوعات مطرح شده اشاره كرد و گفت: در این جلسه گزارش عملکرد اداره کل دیوان محاسبات استان تهران در مورد بودجه ارایه شد كه براین اساس كاهش انحرافات بودجه را شاهد هستیم ،برخی دستگاه ها در مورد درآمدهای مكلفی كوتاهی كردند كه باید گزارش بدهند.

وی افزود: در این جلسه گزارش اداره کل ثبت احوال استان تهران درباره ساماندهی وضعیت صدور شناسنامه و بایگانی و نگهداری اسناد هویتی  در استان تهران ارایه شد  و همچنین گزارش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران درباره مهارت آموزی های کوتاه مدت بیان شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گزارش سازمان فنی و حرفه ای استان تصریح كرد:  ٥٠ درصد افراد جویای كار در استان مهارت ندارند و مقرر شد مهارت آموزی توسط آموزش فنی و حرفه ای در ١٦ شهرستان و با حمایت از بخش خصوصی انجام شود.

به گفته تركی؛ براساس سرشماری سال ٩٥ نرخ بیكاری در استان تهران ١٢ درصد است و حدود ٤٥٠ هزار نفر جویای كار در استان تهران هستند كه برای رفع مشكل بیكاری استان نیاز است تا سالانه ١٥٠ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

 


کد مطلب: 801

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/801/ایجاد-100-هزار-فرصت-شغلی-استان-تهران-50-درصد-نیروی-کار-مهارت-ندارند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir