کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جذب یک هزار و 100 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان تهران

25 اسفند 1395 ساعت 16:45


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سید حسین هاشمی عصر چهارشنبه (25 اسفند) در آخرین نشست شورای اداری استان تهران در سال 95 اظهار کرد:  امسال، سال کاری سختی را پشت سر گذاشتیم که نکته مثبت آن کارکردن به عنوان ظرافت مدیریتی بود، به همین علت از همه مدیران دستگاه های اجرایی سپاس گزارم.

استاندار تهران گفت: دولت خدمات چشمگیری در سال 95 داشته که مدیران دستگاههای اجرایی باید گزارش عملکردشان را با هدف آگاهی افکار عمومی، در اختیار رسانه ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه استان تهران در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جزء سه استان برتر کشور است، افزود: با وجود مضیقه های بودجه و اعتبارات، نگاه دولت به استان تهران بسیار خوب و راهبردی بود. با وجود محدودیت جذب سرمایه گذاری و وجود قانون منع احداث صنایع بزرگ در شعاع 120 کیلومتری موفق شدیم یکهزار و 100 میلیون دلار سرمایه خارجی جذب کنیم که 930 میلیون دلار از این حجم به شکل قطعی جذب شده است که کار بزرگی به شمار می آید.

استاندار تهران در ادامه گفت: به عنوان یک کارشناس افق اقتصادی سال 96 را روشن می بینم و امیدوارم مدیران استان عملکرد موفق تری از گذشته داشته باشند.

هاشمی با اشاره به اقدامات و عملکرد استان تهران در سال 95 گفت:  در بخش آب، شرق تهران حدود 50 میلیون مترمکعب(حدود ظرفیت یک سد) کسری آب داشت، در بسیاری از مناطق تهران مانند ری، قیامدشت و مناطق 18 ،19 و 20 با مشکل کیفیت پایین آب مواجه بودیم، بسیاری از روستاها را بصورت سیار آبرسانی می کردیم اما با تدابیر و فعالیت های انجام شده موفق شدیم علاوه بر تامین آب شرب در شرق تهران، مساله کیفیت آب در مناطق مذکور را حل کنیم.

وی اضافه کرد: با اتصال روستاها به شبکه آب شرب بهداشتی، دیگر شاهد آبرسانی با تانکر به هیچ روستایی نیستیم.

استاندار تهران توزیع بنزین یورو4 در تهران، ایجاد تصفیه خانه های متعدد در شهرستانهای استان تهران را از دیگر دستاوردهای در حوزه های آب و هوا و محیط زیست عنوان کرد.

هاشمی به موضوع ساماندهی شهرک های صنعتی استان تهران اشاره و اظهار کرد: باید با قاطعیت تکلیف شهرک ها و لکه های صنعتی و نیز 200 هزار واحد تولیدی - خدماتی بدون مجوز استان را روشن کنیم.

وی همچنین از افتتاح فاز نخست پروژه کمربندی سوم تهران در سه ماهه اول سال 96 خبر داد و گفت:  اجرایی شدن کمربندی سوم تهران برای عبور کامیون و خودروهای سنگین یکی از اقدامات مهم در حوزه راه است.

وی از قوه قضائیه به دلیل همراهی خوب در زمینه صدور سریع احکام قضائی در امور ساخت و سازهای غیر مجاز با 95 درصد موفقیت برای جلوگیری از ساخت، قاچاق کالا، و اقدامات موثر نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج)  در تامین و ثبات امنیت استان تهران  قدردانی کرد.

هاشمی در ادامه به سفر رئیس جمهوری به استان تهران اشاره کرد و گفت: در این سفرها اعتبارات لازم برای ساخت دو بیمارستان در شهرستانهای بهارستان و قرچک اختصاص یافت که بیمارستان قرچک چندی پیش افتتاح شد.

استاندار تهران همچنین به موفقیت های برجام اشاره کرد و گفت: همین که در یک طرف میز مذاکره قدرتهای جهانی دارای حق وتو می نشینند و با ما مذاکره می کنند نشانه اقتدار و عزت مردم ایران است. پیش از برجام هواپیماهای ایرانی عازم اروپا بخاطر محدودیت ها ناگزیر برای سوختگیری باید به اروپای شرقی می رفتند و کشتی های ما هم نمی توانستند در هر بندری پهلو بگیرند اما اکنون این محدودیت ها برطرف شده همانطور که اکنون محدودیتهای فروش نفت را از میان برداشته ایم یا با خروج از فصل هفت منشور ملل متحد و بطلان 6 قطعنامه علیه کشور، خطر جنگ را از کشور دور کردیم.

وی از منتقدان خواست تا منصف باشند و با اقتدار دفاعی که داریم و باعث بازدارندگی در مقابل دشمنان شده، اما اجازه ندهیم که با مطرح کردن برخی مباحث به ایجاد شکاف و خدشه دار کردن وحدت و انسجام کشور دامن زده شود.

هاشمی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای در انتخابات 29 اردیبهشت ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بدخواهان و دشمنان نظام مایوس و ناکام شوند.


کد مطلب: 761

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/761/جذب-یک-هزار-100-میلیون-دلار-سرمایه-خارجی-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir