کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل شورای راهبری آمایش استان تهران/جمع بندی نهایی سند انجام شد

22 اسفند 1395 ساعت 6:48


 شهرام عدالتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران درباره جزئیات جلسه شورای عالی آمایش کشور که در محل سازمان برنامه وبودجه برگزار شد گفت: در این جلسه روسای 31 استان کشور، نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ملی حضور داشتند و قرار است تعاملی کشوری درباره اسناد آمایش 31 استان ایجاد شود.

*جزئیات جلسه شورای عالی آمایش کشور/سند آمایش البرز بررسی شد

وی افزود: در این جلسه سند آمایش استان البرز به بررسی گذاشته شد و به دلیل اینکه تا سال 1390 البرز  جزء استان تهران بود، همچنین به سبب در هم تنیدگی مسائل استان تهران و البرز عملا از منظر توسعه منطقه ای یک مجموعه عملکردی مشترک دارد، مقرر شد توسعه البرز با سند آمایش استان تهران همسویی داشته باشد.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی استان تهران گفت: فاصله البرز تا استان تهران در جنوب فردیس تنها یک خیابان است و در دو طرف این خیابان بافت های مسکونی زیادی وجود دارد. بنابراین در سند آمایش البرز موضوع ارتقا کیفی ارتباطی تهران و البرز هم مطرح شد. همچنین تاثیر کمربندی سوم روی سازمان فضایی تهران و کرج، موضوع تخصصی شدن کرج در حوزه کشاورزی از منظر تحقیقاتی از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

*سال 96 بررسی سند آمایش استان تهران در جلسه شورای عالی آمایش

به گفته عدالتی جلسه آتی شوای عالی آمایش کشور با محوریت بررسی سند آمایش استان تهران در سال 96 برگزار می شود.

*راه اندازی شورای راهبری آمایش ویزه استان تهران

وی همچنین از راه اندازی شورای راهبری آمایش ویژه استان تهران با حضور دو بازوی فکری و اجرایی از دانشگاه های استان تهران خبر داد و گفت: اصلی ترین فعالیت های کارگاه آمایش انجام شده و تا پایان سال 95 به وفاقی جمعی درباره مسیر سند آمایش رسیده ایم.

*استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در توسعه استان تهران/ "علامه" و " صنعتی شریف" پیش قدم شدند

عدالتی افزود: شورای راهبری آمایش استان تهران که در سال 96 تشکیل می شود متشکل از نخبگان علمی و دانشگاهی است. این شورا کمک می کند تا با توجه به عملکرد بی نظیر ملی و فراملی استان تهران، آینده استان به دقت ترسیم شود.(همکاری دانشگاه ها در این شورا درباره معضلات مدیریت بحران، حمل و نقل، آلودگی هوا و .. در استان تهران است.)

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی استان تهران گفت: درصدد تنظیم توافقنامه مادر با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه برنامه ها و نیاز های استان تهران در برنامه ششم توسعه هستیم و قرار است از ظرفیت های دانشگاه علامه طباطبایی هم در زمینه اقتصاد مقاومتی و موضوعات کسب و کار کمک بگیریم.

 


کد مطلب: 751

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/751/تشکیل-شورای-راهبری-آمایش-استان-تهران-جمع-بندی-نهایی-سند-انجام

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir