کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دخل و خرج مالی سال 1396 کشور تصویب شد

16 اسفند 1395 ساعت 16:15


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 اسفند) پارلمان و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور، از مجموع 200  نماینده حاضر، با 160 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع، ماده واحده این لایحه را تصویب کردند.

در ماده واحده لایحه بودجه 96 آمده است: ماده‌ واحده- بودجه سال 1396 کل کشور از حیث منابع بالغ بر یازده میلیون و پانصد و بیست و هفت هزار و یکصد و هشت میلیارد و نهصد و شصت و نه میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر یازده میلیون و پانصد و بیست و هفت و هزار و یکصد و هشت میلیارد و نهصد و شصت و نه میلیون ریال  به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر 3 میلیون و نهصد و هشتاد و سه هزار و هشتصد و سی و سه میلیارد و سیصد و سی و پنج میلیون ریال شامل:

1- منابع عمومی بالغ بر سه میلیون و چهارصد و شصت و هفت هزار و پانصدو بیست و یک میلیارد ریال

2- درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر پانصد و بیست و سه هزار و پانصد و پنجاه و سه میلیارد و سیصد و سی و پنج ریال می‌باشد.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر هشت میلیون و پنج و هزار و بیست و یک میلیارد و 48 میلیون ریال  و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر 8 میلیون و 5 هزار و 21 میلیارد و 48 میلیون ریال می‌باشد.

*حرفه ای ترین کمیسیون تلفیق مجلس/ شوخی لاریجانی با دژپسند

دژپسند معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 اسفند) مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که انصافاً با حوصله و با فرهیختگی کامل سعی کرد در تصویب لایحه بودجه بیشترین همکاری را داشته باشد، تشکر می کنم. همچنین از نمایندگان مجلس نیز در ارائه برخی پیشنهادها و جلوگیری از طرح پیشنهادهای بیهوده در راستای تصویب بودجه تشکر می کنم.

دژپسند افزود: انصافاً کمیسیون تلفیق بودجه سال 96 یکی از بهترین کمیسیون های تلفیق در طول سالیان گذشته بوده است زیرا به لایحه بودجه سال 96 به صورت حرفه ای نظر شد، بنابراین با حاکم بودن منطق و اصول حرفه ای در بررسی لایحه بودجه موارد قابل قبول و کارشناسی در این لایحه گنجانده شد. البته لازم است عذرخواهی کنم زیرا در حین دفاع از لایحه بودجه گاهی صدا بلند شد و تند صحبت کردیم، آن هم به آن دلیل بود که دغدغه های ما درخصوص بودجه زیاد بود.

آقای لاریجانی پس از پایان سخنان دژپسند خطاب به وی به مزاح گفت: بند آخر را به شرطی می بخشیم که بودجه استان ها به موقع پرداخت شود.

 


کد مطلب: 747

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/747/دخل-خرج-مالی-سال-1396-کشور-تصویب

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir