کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح تکمیلی سند آمایش استان تهران اردیبهشت 96 نهایی می شود

11 اسفند 1395 ساعت 5:45


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ رسول فرجام در حاشیه نشست بررسی طرح آمایش استان تهران در شهرستان دماوند و تعیین تخصص‌های این شهرستان در تقسیم کار درونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نشست امروز، بخشی از نتایج طرح آمایش استان تهران با محوریت تخصص‌های شهرستان دماوند در فضای موجود تعیین و تحلیل شد.

وی با بیان اینکه ما محورهای توسعه آتی را در حال حاضر مطرح نکردیم، افزود: در نشستی که امروز با حضور مسؤولان شهرستان دماوند برگزار شد، توانمندی‌های این شهرستان بر اساس اطلاعات موجود از سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ مورد تحلیل قرار گرفت.
 
مسؤول تهیه طرح آمایش استان تهران گفت: در وضع موجود، شهرستان دماوند در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت تخصص دارد؛ اما این موضوع وضع آینده را رقم نخواهد زد، چراکه باید نقش‌های دیگر نیز تدوین شود که در نشست امروز مباحثی چون گردشگری، توریسم ورزشی، آموزش عالی و خدمات زیربنایی در تکمیل تخصص‌های دماوند در طرح آمایش استان تهران مطرح شد.

فرجام تصریح کرد: شهرستان دماوند در حوزه کشاورزی در بخش‌های باغداری، پرورش ماهی و پرورش زنبور عسل تخصص‌های زیادی دارد و شرایط آن نسبت به شهرستان‌های دیگر استان تهران مطلوب است؛ در حوزه صنعت، نیز با توجه به اینکه بخش کشاورزی دماوند رونق دارد، کشت و صنعت نیز ظرفیت خوبی را دارد.

*تکمیل طرح آمایش استان تهران در اردیبهشت سال آینده

کارشناس سازمان برنامه و بودجه استان تهران بیان کرد: وضع توپوگرافی، زیربناها، نوع دسترسی و عدم تمرکز فعالیت‌ مبتنی بر تولیدات صنعتی در شهرستان دماوند از منظر بسیاری شاخص‌ها متوسط به پایین است؛ این نشان‌دهنده ضعف دماوند نیست، بلکه به این معناست که دماوند در حوزه‌های دیگر تخصص دارد که باید مبانی برنامه‌ریزی آتی قرار گیرد.

فرجام در خصوص نهایی شدن طرح آمایش استان تهران افزود: قرار بود تا پایان سال طرح آمایش استان تهران تکمیل شود که به دلیل برخی مسائل و انجام برخی کارها نهایتاً تا اردیبهشت‌ماه سال آینده این طرح تدوین و نهایی می‌شود و سپس وارد فاز تحلیل‌ها خواهیم شد.

وی گفت: ابتدا طرح آمایش استان تهران مدون می‌شود و سپس محورهای اصلی به توسعه مناطق زیر مجموعه استانی ابلاغ می‌شود و بر اساس آن کار تدوین سند توسعه شهرستان‌ها را آغاز می‌کنیم.


کد مطلب: 733

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/733/طرح-تکمیلی-سند-آمایش-استان-تهران-اردیبهشت-96-نهایی-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir