کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«شبیه سازی اجرای آزمایشی عملیات میدانی طرح سرشماری عمومی کشاورزی 1403» با حضور رئیس مرکز آمار ایران

22 مهر 1403 ساعت 14:30

رئیس مرکز آمار ایران با حضور در روستای «گلحصار» از توابع شهرستان ری از نزدیک در جریان فرایند شبیه سازی و اجرای آزمایشی عملیات میدانی طرح سرشماری عمومی کشاورزی 1403 قرار گرفت.



به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد سرشماری کشاورزی استان تهران، وی در این بازدید با اشاره به ایجاد شورای راهبردی سرشماری عمومی کشاورزی با حضور وزیران دستگاه های مرتبط و استانداران کشور، اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی قرار است به مدت 45 روز انجام شود و در این سرشماری، آمار و اطلاعات و همچنین فهرست کاملی از بهره‌برداران بخش کشاورزی همچون زراعت، دامداری، طیور، آبزیان و ... تهیه خواهد شد تا در برنامه ریزی ها مورد استفاده قرار گیرد.
«غلامرضا گودرزی» افزود: سرشماری کشاورزی نقطه عطف و مهمی برای نظام آماری کشور محسوب می‌شود و اگر این سرشماری به خوبی انجام شود افق‌ روشنی پیش روی نظام آماری کشور قرار می گیرد. 
رییس مرکز آمار ایران با بیان اینکه که امروزه موضوع آمار، نقش مهمی در برنامه ریزی و توسعه ایفاامی کند، گفت: اگر آمار دقیق در زمینه های مختلف وجود نداشته باشد، برنامه‌ریزی‌ها نیز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و یکی از برنامه های دستیابی به الگوی مناسب کشت، بهره وری منابع و ایجاد امنیت غذایی، وجود اطلاعات صحیح و بروز در حوزه کشاورزی هستیم.
گفتنی است، با ابلاغ فرمان ریاست جمهور، سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403، همزمان با سراسر کشور از 12 آبان ماه به مدت 45 روز در استان تهران اجرا خواهد شد.
 


کد مطلب: 7025

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/7025/شبیه-سازی-اجرای-آزمایشی-عملیات-میدانی-طرح-سرشماری-عمومی-کشاورزی-1403-حضور-رئیس-مرکز-آمار-ایران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir