کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی نحوه انتخاب دستگاه­‌های برگزیده در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان تهران

23 مرداد 1403 ساعت 10:27

نخستین نشست «شورای راهبری تحول اداری استان تهران» با حضور «علیرضا فخاری» استاندار تهران، «سید محمدرضا گلدانی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی استان تهران و سایر اعضا با موضوع «بررسی نحوه انتخاب دستگاه‌­های برگزیده در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی» و «چرخه مدیریت بهره‌­وری» برگزار شد.


در ابتدای نشست، رئیس سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان تهران به بیان موضوعات جلسه اعم از فرایند ارزیابی عملکرد و چگونگی انتخاب دستگاه های اجرایی برتر، برگزاری مراسم جشنواره شهید رجایی و همچنین اهمیت مدیریت چرخه بهره‌­وری پرداخت.
در ادامه استاندار تهران با اشاره به اینکه هرساله ارزیابی عملکرد دستگاه­های اجرایی براساس ملاک­ها و شاخص­های تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صورت می­‌گیرد، افزود: طراحی یک مدل ارزیابی عملکرد با هدف ارتقای بهره­‌وری دستگاه‌­های اجرایی ضروری است.
وی همچنین بر تهیه و تدوین ابزارهای سنجش بر اساس مدل ارزیابی تدوین شده برای اندازه‌­گیری صحیح و علمی عملکرد واحدهای استانی به عنوان محرّک تحول نظام اداری و جهش سازمانی، تاکید کرد.
«فخاری»، نقش مهم شورای راهبری تحول اداری استان به عنوان راهبر برنامه­‌های اصلاح نظام اداری در استان را دارای اهمیت دانست و بر غنی­‌سازی محتوای آن تاکید کرد.
وی افزود: شورای راهبری، مرجع تحول­‌خواهی و تحول­‌گرایی نظام اداری استان است و وظیفه دارد تا با همفکری و مشارکت بالای دستگاه‌­های اجرایی، برای برون­رفت از برخی مشکلات موجود در سیستم اداری، چاره­‌اندیشی نماید.
در ادامه «علی شیرین» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به بیان اصلاحات و تغییرات ایجاد شده در شرح وظایف و اعضای شورای راهبری تحول اداری و اقدامات انجام شده در خصوص چرخه مدیریت بهره­‌وری در استان پرداخت. 
وی همچنین در این جلسه، گزارش کامل ارزیابی عملکرد سال 1402 استان مشتمل بر مبانی قانونی، دایره شمول ارزیابی، شاخص­‌های مورد ارزیابی، دستگاه‌های اجرایی همکار و مختصات فرایند ارزیابی سال 1402 را ارائه و چارچوب بخشنامه جشنواره شهید رجائی استان در راستای انتخاب دستگاه‌­های برگزیده و موضوعات پیشنهادی برای انتخاب دستگاه برتر را تشریح شد.
در ادامه نشست، گزارش ارائه شده دبیرخانه شورای راهبری توسعه مدیریت (سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان تهران) در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه‌­های اجرایی استان مورد تایید شورا قرار گرفت.
همچنین مقرر شد دستگاه­‌های اجرایی برگزیده در جشنواره شهید رجایی مبتنی بر گروه‌های اعلامی سازمان اداری و استخدامی کشور بر مبنای بالاترین امتیاز و یا میزان رشد با حدنصاب مشخص انتخاب شوند و عملکرد دستگاه­‌های اجرایی در حوزه بهره‌­وری به عنوان یکی از محورهای ویژه جشنواره شهید رجایی استان تهران مدنظر قرار گیرد.
 
 


کد مطلب: 6978

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/6978/بررسی-نحوه-انتخاب-دستگاه-های-برگزیده-بیست-ششمین-جشنواره-شهید-رجایی-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir