کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین گلخانه سبزی و صیفی فیروزکوه به بهره برداری رسید

26 بهمن 1395 ساعت 8:44


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور امامی امین، معاون امور اقتصادی استانداری تهران،فرماندار شهرستان فیروزکوه‏، منصوری رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران ستادی وشهرستانی کلنگ یک واحد گلخانه مکانیزه هیدروپونیک 12 هکتاری زده شد و هم چنین اولین گلخانه سبزی و صیفی فیروزکوه به مساحت 5 هزار و 440 مترمربع به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه این مراسم ضمن تبریک دهه فجر‏‌اظهار داشت: این گلخانه مدرن  با ظرفیت تولید 230تن در هر دوره به تولید انواع محصولات سبزی و صیفی می پردازد که با اشتغال زایی 15 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم با سرمایه گذاری  ۸۰۰۰میلیون ریالی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اجرای پروژه های نوین آبیاری و توسعه گلخانه ها در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: این دو عنوان از اولویت های اصلی سازمان به شمار می رود ‎.

منصوری با بیان اینکه پرورش گل رز با آب و هوای فیروزکوه سازگار است ‏‌توصیه کرد: اولویت توسعه گلخانه در شهرستان فیروزکوه برمبنای تولید گل رز برنامه ریزی شود

*کلنگ زنی یک واحد گلخانه مکانیزه هیدروپونیک در فیروزکوه

ایلکا، مدیرجهاد کشارزی فیروزکوه در این خصوص اظهار داشت: این گلخانه مکانیزه هیدروپونیک با سرمایه ای در حدود 340میلیارد ریال احداث خواهد شد ومجری این طرح، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه است.

وی ادامه داد : با ساخت این گلخانه فیروزکوه برای نخستین بار تولید توت فرنگی گلخانه ای خواهد داشت که پیش بینی می شود 300 تن در سال توت فرنگی در این واحد تولید شود.

ایلکا افرود: این واحد گلخانه که امروز کلنگ زنی آن انجام شد ، علاوه بر توت فرنگی، 4میلیون و 800هزار شاخه انواع گل زینتی و یک و نیم میلیون برگ گیاه آلوئه ورا را در سال تولید خواهد کرد.و 200 نفر به ظرفیت اشتغال زایی فیروزکوه با احداث این پروژه اضافه خواهد شد.


کد مطلب: 696

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/696/اولین-گلخانه-سبزی-صیفی-فیروزکوه-بهره-برداری-رسید

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir