کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح مجتمع بزرگ صنایع تبدیلی مواد پروتئینی با اعتبار12میلیارد تومان

26 بهمن 1395 ساعت 7:45


به گزارش پایگاه ازلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران،مجتمع بزرگ صنایع تبدیلی و بسته‌بندی روناک پروتئین با ظرفیت تولید 20 تن در روز و اشتغالزایی 230 نفر با اعتبار 12 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این مجتمع، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان رباط كریم در شهرك صنعتی نصیر آباد حضور داشتند.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع در این مراسم گفت: صنایع تبدیلی یک نیاز مهم در حوزه اقتصادی کشور است و خوشبختانه در سال‌های گذشته فعالیت‌های چشمگیری در این زمینه صورت گرفته که یکی از نشانه‌های آن، توسعه کارخانجات بسته‌بندی و افزایش سردخانه‌ها است.

علی‌اکبر مهرفرد افزود: صنایع تبدیلی حلقه‌ای از یک زنجیره بزرگ است و باید برای توسعه اقتصادی و در دست گرفتن بازار عرضه و تقاضا همه حلقه‌های این زنجیره مورد توجه و کارشناسی قرار گیرد.

وی اظهار كرد: این زنجیره از از تولید تا قرار گرفتن محصول در سر سفره مصرف کننده ادامه دارد و باید به آن توجه شود.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع ضایعات فراوان مواد غذایی را یکی از مهمترین معضلات جهان در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از 4.1 میلیارد تن محصولات کشاورزی در جهان از بین می‌رود که این میزان محصول می‌تواند غذای بیش از یک میلیارد و 900 میلیون نفر باشد.

مهرفرد با بیان این‌که در کشور ما نیز چنین مشکلی وجود دارد و متأسفانه در همه مراحل تولید تا مصرف مواد غذایی، با پدیده ضایعات و هدر رفتن این مواد روبه‌رو هستیم، ابراز امیدواری کرد تا مدیران صنایع بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب از هدر رفتن منابع جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: تولید باید تقاضا محور شود و این امر در گرو آموزش تولیدکنندگان است.

فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در این مراسم گفت: شهرستان رباط کریم نقش به‌سزایی در اقتصاد استان تهران دارد.

سعید بیات با اشاره به فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت "تدبیر و امید" در شهرستان رباط كریم افزود: از ابتدای استقرار دولت یازدهم تا کنون اقدامات مؤثری برای برقراری عدالت اجتماعی در این شهرستان انجام شده که نمونه بارز آن را می‌توان در توجه ویژه به تکمیل واحدهای مسکن مهر در این شهرستان دید.

وی اظهار كرد: نیاز امروز جامعه ما حاکم شدن فرهنگ جهادی است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، استحکام کشور در همه حوزه‌ها مرهون کار است و لازمه عملی شدن این امر، تلاش و کوشش مضاعف است و امروز افتتاح این مجموعه نمود عملی این موضوع است و می‌بایست همگان با سرلوحه قرار دادن جهاد عملی در تمام امور به ارتقاء همه‌جانبه در کشور کمک نمایند.


کد مطلب: 692

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/692/افتتاح-مجتمع-بزرگ-صنایع-تبدیلی-مواد-پروتئینی-اعتبار12میلیارد-تومان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir