کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی: استان تهران در سال 96، چهار اولویت مهم دارد

18 بهمن 1395 ساعت 12:26


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در مراسم افتتاح تصفيه خانه فاضلاب شهرهاي ميگون و لواسان كه با حضور وزير نيرو برگزار شد، گفت: "استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی" شعار انقلاب بوده است و امروز افتخار می كنیم كه به استقلال سیاسی به معنای واقعی كلمه دست یافته ایم و همه دنیا پذیرفته است كه ایران مستقل است.
 
وی افزود: در بخش اقتصادی نیز دشمن در طول تاریخ فشارهای زیادی به كشور وارد كرد تا جایی كه در دولت پیشین تحریم ها نزدیك به صد در صد رسید.
 
استاندار تهران با بیان اینكه شعار ابتدای انقلاب خروج از اقتصاد تك محصولی نفت بود تصریح كرد: نفت بخش مهمی از اقتصاد ما را در بر داشت و در تحریم ها صادرات نفت ایران را از 2.5 میلیون بشكه به كمتر از یك میلیون بشكه رساند.
 
هاشمی ادامه داد:تحریم ها برای كشور محدودیت فروش نفت تنها به كشورهای هند و چین و ایجاد كرد كه در ازای  50 درصد پول نفت مجبور شدیم كالاهای مورد نظر این كشورها را با قیمتی بالا خریداری كنیم.
 
وی گفت: دشمن به دنبال قطع نفس اقتصاد ایران بود اما دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور با رهبری مقام معظم رهبری یكی از پر افتخارترین اقدامات را در طول تاریخ ایران و مذاكره با قدرت های 1+5 را انجام داد.
 
استاندار با بیان اینكه ایران را به عنوان تهدید كننده امنیت دنیا در فصل هفت منشور شورای امنیت قرار دادند عنوان كرد: ایران با عزتمندی با كشورهای دارای حق وتو و اتحادیه اروپا به مذاكره نشست و برای اولین بار در طول تاریخ بدون مشكل و با عزت از فصل هفت منشور خارج شد.

هاشمی ادامه داد:‌ تحریم كنندگان ایران در بخش نفت می دانستند كه اقتصاد ایران متكی به نفت است و گمان می كردند با كاهش قیمت نفت امكان اداره كشور وجود ندارد غافل از اینكه نفت 30 دلار برای كشورهای حامی این طرح مشكلات زیادی ایجاد كرد.
 
وی گفت:‌انقلاب ایران به پشتوانه ملت اجازه نداد تا تحریم ها و كارشكنی ها مشكلی در زندگی ایرانیان ایجاد كند و برای اولین بار كاهش قیمت نفت مدیریت شد و سهم نفت در مدیریت كشور به پایین ترین میزان رسید.

به گفته استاندار تهران با حداقل نوسان ارزی و افزایش قیمت در دولت تدبیر و امید در دوران تحریم ها مواجه شدیم .
 
هاشمی با اشاره به افتتاح 800 پروژه در استان تهران با اعتبار 4 هزار و 500 میلیارد تومان در دهه مبارك فجر گفت: حتی با پول كم هم می توان مدیریت كرد و باید قدر انقلاب و ایران را بدانیم كه در این منطقه پر التهاب،امنیت كامل داریم.

استاندار با بیان اینكه رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا،آب و فاضلاب، محیط زیست و ساماندهی صنایع را از ابتدا اولویت استان قرار دادیم عنوان كرد:‌ در بخش آب شرب در ابتدای دولت یازدهم در شرق تهران 50 میلیون مترمكعب كسری آب داشتیم و در برخی مناطق كیفیت آب نا مناسب بود اما امروز استان تهران در مدیریت كیفیت،كمیت و مصرف آب موفق عمل كرده است.
 
وی افزود:‌تصفیه فاضلاب یكی از اولویت های استان قرار گرفت و در سفرهای رییس جمهور به استان مورد توجه قرار گرفت و استفاده از پساب فاضلاب در صنایع و كشاورزی اهمیت دارد.
 
هاشمی گفت:‌ با وضعیت جدید سال 96 آینده روشنی دارد و توسعه شتابان ادامه می یابد و سال آینده سال طلایی ایران می شود.
 
استاندار تهران در پایان سخنانش با اشاره به سیاست های جدید ترامپ در حمله به مواضع ایران عنوان كرد:‌كسی كه قدرت نداشته باشد همراهی نخواهد داشت و رییس جمهور آمریكا می داند كه ایران در منطقه خاورمیانه قدرتمند است و مردم منطقه هم ایران را پذیرفته اند ونظام جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری اجازه نخواهد داد كوچكترین آسیبی به ملت و ایران برسد.


کد مطلب: 676

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/676/هاشمی-استان-تهران-سال-96-چهار-اولویت-مهم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir