کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح 800 پروژه در استان تهران/ مشکلی در کیفیت آب وجود ندارد

18 بهمن 1395 ساعت 8:59


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ سیدحسین هاشمی همزمان با ایام دهه مبارك فجر به منظور ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در استان تهران و پروژه های عمرانی كه در این ایام افتتاح می شوند در برنامه " اینجا تهران است" رادیو تهران حضور یافت.

استاندار با اشاره به پروژه هایی كه در ایام دهه فجر در شهرستان های استان تهران افتتاح می شوند گفت: 800 پروژه با اعتباری بالغ بر 4هزار و 500 میلیارد تومان در بخش های گاز،آب،تصفیه خانه فاضلاب و صنایع در استان تهران با حضور یكی از اعضای هیات دولت افتتاح می شوند.

وی در ادامه گفت و گو با رادیو تهران به مشكلاتی كه استان با آن مواجه است اشاره كرد و افزود: "قبل از اینكه استاندار تهران شوم گمان نمی كردم تهران با این حجم از مشكلات مواجه است" تا جایی كه شهرستانی با 450 هزار نفر جمعیت، یك تخت بیمارستان نداشت و با مشكلاتی در كیفیت و كمیت آب شرب روبه رو شدیم.

استاندار تهران ادامه داد:‌با همكاری های انجام شده رییس محترم جمهور سه سفر در استان تهران حضور یافتند و با این اقدام نیازهای واقعی برخی شهرستان های استان تعیین تكلیف شد.

هاشمی با بیان اینكه طبق قانون هیچ طرح جدیدی نباید در استان كلید بخورد تصریح كرد: طرح هایی با پیشرفت فیزیكی بیش از 80 درصد و یا طرح های جدید در قالب سفر مقام معظم رهبری و رییس جمهور اجازه اجرا دارند كه در سفر دكتر روحانی به استان تهران پروژه های تصفیه فاضلاب و ساخت بیمارستان مصوب شد.

وی با اشاره به پروژه های مهمی كه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند عنوان كرد: تصفیه خانه فاضلاب لواسان-میگون به دلیل اهمیت آب شرب سد جاجرود با اعتبار 70 میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

استاندار تهران گفت: دولت تدبیر و امید در بودجه پیشنهادی سال 96 موضوعات آب،فاضلاب ومحیط زیست را در اولویت قرار داده است و در استان تهران از ابتدا این موضوعات را در اولویت قرار دادیم.

هاشمی به وضعیت كیفیت و كمیت آب شرب استان و اقدامات انجام شده در این بخش نیز اشاره كرد و افزود:‌ در شرق استان تهران سالانه 50 میلیون مترمكعب كسری آب داشتیم كه در كنار مشكلات كیفیت آب در برخی از مناطق جنوبی استان مرتفع شد و امروز با وجود خشكسالی و كاهش نزولات جوی كه صرفه جویی مداوم را می طلبد،شاهد مشكلاتی در كیفیت و كمیت آب نیستیم.

وی در توضیح اقدامات انجام شده در بخش كشاورزی عنوان كرد:‌ كشت گلخانه ای را از اولویت های استان قرار دادیم كه رفع نگرانی از كیفیت محصول و كاهش مصرف آب را به دنبال داشت.

استاندار تهران ادامه داد:‌ براساس گزارش ها در بخش اقتصاد مقاومتی،جهادكشاورزی استان تهران رتبه نخست را دارد.

هاشمی تصریح كرد: با آبیاری تحت فشار توانستیم 50 درصد مصرف آب را در كشاورزی كاهش دهیم.

وی میزان آبیاری تحت فشار در ابتدای دولت یازدهم را 30 هزار هكتار برشمرد و گفت: تا پایان سال این میزان به 48 هزار هكتار و تا سال آینده به 60 هزار هكتار می رسد.

به گفته هاشمی، استان تهران در تولید 9 محصول درختی رتبه های اول تا سوم كشور را داراست.

در ادامه این برنامه رادیویی،كمبود متخصص در بیمارستان نور شهرستان شهریار گزارش شد كه استاندار تهران گفت:‌ طی نشستی با رییس دانشگاه علوم پزشكی ایران این مشكل را به زودی مرتفع می كنیم و قرار است بیمارستان بهارستان نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد.

هاشمی افزود: سال گذشته كاهش ناگهانی درآمد نفتی آثار منفی در كشور و وضعیت اقتصادی برای دولت به همراه داشت كه البته با سرعت جبران می شود.

استاندار تهران به توسعه كشت جایگزین نیز اشاره كرد و گفت: كشت زعفران با كیفیت در رباط كریم و پسته در ورامین اثرات مثبتی برای اقتصاد این مناطق و استان به همراه داشته است.

وی در سخنان پایانی به مشكل مطرح شده از سوی شنوندگان رادیو در حوزه مسكن مهر اشاره كرد و گفت:‌مشكلات مسكن مهر پردیس به دلیل جانمایی غلط و پیش بینی نكردن زیرساخت ها به وجود آمده است كه دولت یازدهم با وجود این مسایل در حال تامین زیرساخت ها و ارایه مسكن به متقاضیان است.


کد مطلب: 672

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/672/افتتاح-800-پروژه-استان-تهران-مشکلی-کیفیت-آب-وجود-ندارد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir